کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به واسطه زیبایی‌های طبیعی و تاریخی؛

چابهار گنجینه دیدنی‌های جنوب شرق ایران است

27 اسفند 1401 ساعت 4:10

شهر بندری چابهار به واسطه داشتن مکان‌های دیدنی و جذاب به یکی از نقاط هدف گردشگری برای مردم ایران تبدیل شده است.


به گزارش پایگاه خبری عصر هامون به نقل از  چهاربهاران، شهرستان چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان واقع شده و شغل اغلب مردم این شهر صیادی و همچنین تجارت در منطقه آزاد تجاری و صنعتی است.

شهر چابهار به واسطه زیبایی‌های طبیعی وبکرش هرساله میزبان تعداد قابل توجه‌ای از مسافرین و گردشگران است؛ در ادامه به معرفی نقاط گردشگری این شهر بندری می‌پردازیم.

منطقه آزاد تجاری و صنعتی 


منطقه آزاد تجاری و صنعتی شهر چابهار که در شمال این شهر قرار دارد به واسطه فعالیت مراکز تجاری بزرگ و متنوع باعث شده تا به یکی از اهداف گردشگری این شهر تبدیل شود در این منطقه بیش از ۶ مجتمع تجاری وجود دارد که بیشتر در زمینه لوازم خانگی، پوشاک، تلفن همراه هوشمند، پارچه و غیره..؛ فعالیت می‌کنند و اگر می‌خواهید به خوبی همه این بازار‌ها را بازدید کنید باید بیش از یک روز وقت خود را جهت بازدید از این بازار‌های خاص اختصاص دهید.

تالاب صورتی


دریاچه و تالاب صورتی لیپار در ۲۰ کیلومتری شرق چابهار در مسیر ساحلی جاده رمین به بریس واقع شده است، دریاچه صورتی لیپار از جاذبه‌های شگرف چابهار محسوب می‌شود و علاوه‌ بر زیبایی‌های رنگ صورتی و تولید نمک، محل تجمع انواع پرندگان و لاک پشت‌ها است.

دماغه کوه بریس


اسکله بریس در جاده‌ی زیبای چابهار به گواتر در فاصله ۶۰ کیلومتری شرق چابهار قرار گرفته و به علت ارتفاع ۳۰ متری کوه مجاور دریا از سطح اسکله باعث شده تا نمایی زیبا از اسلکه ماهیگیری را برای گردشگران به ارمغان بیاورد؛ این مکان به علت زیبایی‌های منحصر بفرد خود نیز مکانی جذاب برای عکاسی است.

ساحل مواج رمین


این ساحل زیبا که در کنار اسکله صیادی رمین واقع در پنج کیلومتری شرق چابهار قرار گرفته است مکانی زیبا با ساحلی ماسه‌ای به واسطه امواج بلند دریا مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

ساحل صخره ای 


این منطقه که از پارک بهاران واقع در دریا بزرگ شروع می‌شود و تا بعد از روستای رمین نیز امتداد دارد، در برخی از نقاط دریا مخصوصاً پارک بهاران ساحل به صورت صخره‌ای است و هرچه به سمت روستای رمین برویم به ساحل ماسه‌ای در کنار کوه‌های مرتفع نزدیک می‌شویم که نمایی زیبا از دریای بزرگ مکران و ورودی اقیانوس هند را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

کوه های مریخی


حدود ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر از چابهار به سمت بندرگواتر، کوه‌هایی درسمت چپ جاده دیده میشه که به کوه‌های مینیاتوری یا مریخی و در زبان محلی به «کالانی» یا «آریا» معروفند. این کوه‌ها که در یک طرف جاده چابهار به بریس قرار دارند شبیه به کوه‌های فیلم‌های فضایی است.

خلیج دلفینی گواتر


خلیج گواتر با طبیعتی بکر و زیبا در ضلع انتهایی تنها بندر اقیانوسی ایران «چابهار»، تابلویی بی‌نظیر از رقص دلفین‌ها در امواج اقیانوس را به نمایش گذاشته و لحظاتی به یادماندنی و شاد را برای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت دریا به یادگار می‌گذارد؛ همچنین خلیج گواتر با ۲۹۰ هکتار جنگل حرا، انواع پرندگان آبزی، کنار آبزی بومی و مهاجر، پرورشگاه انواع آبزیان، پلانکتون‌ها، ماهیان اقتصادی، جلبک‌ها و پستانداران دریایی در شرقی‌ترین محدوده مرزی ایران با پاکستان از زیبایی بی‌نظیری برخوردار است.

جاده ساحلی چابهاربه گواتر


این جادی زیبا و ساحلی یک جاده گردشگری است چرا که در حاشیه این جاده که از چابهار تا خلیج گواتر امتداد دارد مکان‌های جذاب گردشگری نظیر ساحل رمین، کوه‌های مریخی، تالاب صورتی، دماغه بریس و غیره قراردارند، همچنین قابل ذکر است که طول این جاده ۱۰۰ کیلومتر است.

غار های سه گانه تیس


غارهای‌بان مسیتی در بخش مركزی روستای تیس و ۹ كیلو متری شمال غربی چابهار قرار دارد و از جاذبه‌های طبیعت ایران محسوب می‌شوند؛ در توصیف این غار‌های تاریخی باید گفت که در دامنه کوه شهبازبند حدود ۲۵ متر بالا‌تر از سطح زمین، دو غار مصنوعی و یک غار طبیعی در کنار هم قرار دارند که این سه غار را مردم بومی «بان مسیتی» می‌گویند، در زبان بلوچی «بان» مرد صالح و خداپرست و تارک دنیا و «مسیتی» معبد و پرستشگاه خوانده می‌شود. روی دیوار‌های سه طرف گنبد با جوهر قرمز و بنفش خطوط و علاماتی نقش بسته که بیشتر به خط «گجراتی» و خطوط هندی شباهت دارد.

انتهای خبر/
 


کد مطلب: 158015

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/158015/چابهار-گنجینه-دیدنی-های-جنوب-شرق-ایران

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir