کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«توالت» چالش مسافران جنوب سیستان و بلوچستان؛

سرویس بهداشتی استاندارد عاملی مؤثر در جذب گردشگری است

27 اسفند 1401 ساعت 0:44

به دلیل گردش‌پذیر بودن قصرقند از لحاظ حضور گردشگران و مسافران، امسال ظرفیت سرویس‌های بهداشتی این شهر افزایش پیدا کرده است.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، سیستان و بلوچستان سرزمین نخل و آفتاب با تاریخی کهن و آثار و اماکن متعدد باستانی و تاریخی و مناظر بکر و دیدنی جذابیت‌های بی‌بدیل فراوانی در طی چند سال اخیر میزبان ورود گردشگران و مسافران زیادی بوده است.

این استان دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در بخش گردشگری است که علیرغم تلاش‌های بسیار آنچنان‌که باید دیده شود رخ نداده اما در چند سال اخیر چرخ‌های توسعه گردشگری استان به حرکت افتاده و عوامل متعددی باعث شتاب این حرکت شد.

یکی از نیاز‌های مهم هر استان که باید به آن توجه ویژه شود وجود سرویس بهداشتی در شهر و روستا‌ها است که با وجود گردشگران و مسافران متعدد در طی این سال‌ها متولیان به این امر توجه کردند.

بار‌ها از سوی مردم و گردشگران عنوان‌ شده است که وقتی به سرویس بهداشتی نیاز دارند، یا در نزدیکی آن محل وجود ندارد و یا اگر هم وجود دارد فقط در ساعت‌های مشخصی باز هستند و مردم می‌توانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند.

کمبود سرویس های بهداشتی در سطح شهرها و اماکن بین راهی معضلی بزرگ است که به آن توجهی نشده و این کمبود در ایامی مانند سفرهای نوروزی برای مسافران مشکلات بهداشتی فراوانی ایجاد می‌کند.

احداث ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی در پارک ملت و بام قصرقند

مرتضی سایگانی، فرماندار شهرستان قصرقند در گفتگو با خبرنگار ما اشاره به اهمیت موضوع ساخت سرویس بهداشتی بیان کرد: لزوم وجود نیاز اولیه گردشگر و تأمین سلامت با احداث سرویس‌های بهداشتی در محدوده‌های گردشگرپذیر و هم‌چنین احداث آن با رعایت استاندارد‌ها و تأمین ایمنی بنا‌های تاریخی، مورد توجه متولیان بوده است.

وی افزود: برای احداث سرویس بهداشتی در ۲ شهر ساربوک و قصرقند و کلیه مساجد بین راهی در نظر گرفته شده است.

فرماندار قصرقند تصریح کرد: احداث ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی در پارک ملت و بام قصرقند از جمله اقداماتی است که طی این مدت انجام شده و در تلاشیم تا سرویس‌های بهداشتی در برخی از نقاط گردش‌پذیر احداث شود.

سایگانی با بیان اینکه برای خدمات‌رسانی بهتر به مسافران در این خصوص از مساجد بین راهی و در شهر استفاده کنند، گفت: طی جلسات و گفتگو‌ها مقرر شد از ظرفیت سرویس‌های بهداشتی مساجد در زمان‌های غیر از اقامه نماز هم قابل استفاده باشند.

انتهای خبر/ ف


کد مطلب: 158017

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/158017/سرویس-بهداشتی-استاندارد-عاملی-مؤثر-جذب-گردشگری

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir