تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۱۵
شهید محمد کیخاجوان در وصیت‌نامه خودنوشت: ارزنده‌ترین زینت زن حفظ عفت و حجاب است.
ارزنده‌ترین زینت زن حفظ عفت و حجاب است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، شهید محمد کیخا‌جوان در سوم خرداد‌ماه سال 1343 در زابل متولد شد و در تاریخ 20 اردیبهشت‌ماه 62 در خرمشهر به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای زاهدان به خاک سپرده شد.

این شهید در وصیت‌نامه خود نوشته است؛

 بسم‌الله الرحمن الرحیم
«همگی چنگ زنید به ریسمان پروردگار و پراکنده نشوید».
 به نام پروردگار جهانیان
 به نام خدایی که بر بندگان ببخشاید و بس بود مهربان

 با عرض سلام خدمت دایی عزیز و گرامیم آقای امیر کیخا پس از عرض سلام، سلامتی شما را از ایزد منان خواسته و خواهانم و امیدوارم که حالتان خوب باشد.

 دایی عزیز من اکنون در جبهه خرمشهر، شهر خون و شهادت در یکی از چادرها این نامه را برایتان می‌نویسم و آن قدر صداهای وحشتناک گلوله‌ها و آرپی‌جی های دشمن به گوش می‌رسد که آتش و خون راه افتاده و من وظیفه خود دانسته‌ام که به‌عنوان یک بچه مسلمان به جبهه بروم و از دین و میهن و ناموس خود دفاع کنم اگر لیاقت شهادت را داشته باشم که شهید می‌شوم وگرنه که با سرافکندگی به نزد پدر و مادر گرامیم برمی‌گردم.

 راستی از پدر و مادر و خانواده ام چه خبر . از طرف من پدر و مادرم را سلا م فراوان برسانید و بگو یید صمیمانه دوستشان دارم. ببخشید مرا که بدون اجازه شما به جبهه‌رفته‌ام. اما این را تکلیف و وظیفۀ شرعی خود دانسته‌ام و می‌دانم که پدر و مادر عزیزم مخالفت نخواهند کرد. دایی جان از طرف من به برادرانم حیدر و اکبر، رضا، هادی و مهدی اسلام برسانید و آنها را دیده‌بوسی نمایید. خواهرانم فاطمه و زهرا را نیز سلام فراوان برسانید و بگویید در تمام مراحل زندگی نماز را ترک نکنند و از همه مهم‌تر حجاب خود را حفظ نمایند. زیرا که ارزنده‌ترین زینت زن حفظ عفت و حجاب است. به شما وصیت می‌کنم احترام پدر و مادر بسیار واجب است. اگر می‌خواهید راه مرا ادامه دهید هرگز باعث ناراحتی ایشان نشوید.

 هرگز نماز را ترک نکنید خصوصاً نمازجمعه را که اگر هر مسلمانی سه هفته به نمازجمعه نرود مشرک محسوب می‌شود. روزی را به یادآورید که انسان اعمال خود را به یاد می‌آورد و جهنّم را به هر که می‌بیند نشان می‌دهد. پس هرکه سرکش شده است و زندگی این جهان را برگزیده است. جهنّم جایگاه اوست. اما هر کسی که از ایستادن در برابر پروردگارش ترسیده و نفس را از هوی‌وهوس بازداشته بهشت جایگاه اوست.

 برادران عزیزم: وظیفه شماست که امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کنید. حال کسی بخواهد راه راست برود یا غلط تو وظیفۀ دین و شرع و اسلام خود را انجام ده. هرگز قرآن خواندن را فراموش نکنید و سعی کنید در کنار نماز و قرآن را هم بخوانید. کتاب قرآن برای پند و تذکرّ است. این کتاب پندی است برای جهانیان برای هر کسی از شما که بخواهد راه راست را پیش بگیرد و کافران آن راه راست را نمی‌خواهند مگر پروردگار جهانیان بخواهد.
 راستی دایی جان دو شب پیش در چادر دعای کمیل را برایمان آقای آهنگران خواندند و من ایشان را از نزدیک ملاقات کردم.

 خوب بیشتر از این سفارش نمی‌کنم. دایی عزیز سلام مرا به‌تمامی فامیل برسانید و از آنها برایم حلالیت بطلبید همه شما را به خدای تبارک‌وتعالی می‌سپارم.

 خداحافظ به امید دیدار و به امید پیروزی خرمشهر ان‌شاءالله.
دوستدار همیشگی شما محمد

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcgx79qwak9nz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما