تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۲
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان خبر داد:

فعالیت ۵۶۹۱ نفرروز امدادگر و نجات گر در طرح ایام امداد و نجات نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان از فعالیت پنج هزار و ۶۹۱ نفرروز امدادگر، نجاتگر و پرسنل این جمعیت در ایام اجرای طرح امداد و نجات نوروزی در سطح استان خبر داد.
فعالیت ۵۶۹۱ نفرروز امدادگر و نجات گر در طرح ایام امداد و نجات نوروزی
به گزارش عصرهامون، علیرضا میربهاء الدین در نشست خبری با اصحاب رسانه که با محوریت تشریح چگونگی اجرای طرح ملی خدمات نوروزی در استان برگزار شد، افزود: امسال هم‌زمان با سراسر کشور و همراه با سایر نهادها و دستگاه‌های امدادی و انتظامی، طرح ملی خدمات نوروزی از ۲۴ اسفندماه جاری آغاز و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این مدت هر روز، ۲۷۱ نیروی امدادگر، نجاتگر و پرسنل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان در بیش از ۶۰ پایگاه ثابت و سیار این نهاد که در سطح استان فعال خواهند بود، به خدمات‌رسانی به مسافران و حادثه‌دیدگان حوادث احتمالی خواهند پرداخت.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۶۰ پایگاه ثابت و سیار جمعیت هلال‌احمر در سطح استان در طی ایام اجرای طرح ملی خدمات نوروزی به فعالیت خواهند پرداخت، گفت: در این پایگاه‌ها، پنج هزار و ۶۹۱ نفرروز فعالیت امدادگران، نجاتگران و پرسنل این جمعیت با بهره‌گیری از ۸۸ دستگاه خودروی نجات و آمبولانس، وانت، سواری و تجهیزات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین آماده خدمات سانی به مسافران و گردشگران هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان اضافه کرد: ارائه کمک‌های اولیه، جستجو و نجات، انتقال مصدومان به مراکز درمانی، رهاسازی مصدوم و اسکان اضطراری از جمله وظایف نیروهای هلال‌احمر در اجرای این طرح است.

وی افزود: در مدت اجرای این طرح، ۳۵ مکان برای اسکان اضطراری مسافران و یک فروند بالگرد مستقر در زاهدان برای امداد و نجات هوایی در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت هفت‌دستگاه ثابت و شش ایستگاه موقت معاونت جوانان این جمعیت در این طرح، تصریح کرد: در این طرح فعالیت‌های فرهنگی مختلفی از جمله برپایی ایستگاه نماز، ایستگاه نقاشی کودکان، توزیع بروشور راهنمای مسافران نوروزی و جعبه‌های آموزشی اجرا می‌شود.

میر بهاءالدین از راه‌اندازی و فعال‌سازی ۲ پست خواهران در شهرستان‌های زاهدان و چابهار گفت: جمعیت هلال‌احمر استان با تلفن ۱۱۲ در تمام ساعات شبانه‌روز و ایام تعطیل پاسخگوی سؤالات و درخواست‌های عموم مردم است.

وی با اشاره به این که طرح ملی خدمات نوروزی با شعار «تا بی‌نهایت همراهتان هستیم»، اجرا می‌شود، افزود: در راستای بهبود خدمات امدادرسانی و با همکاری مسئولان مربوطه، مجوز احداث ۱۴ پایگاه ثابت امداد و نجات دیگر را نیز در استان دریافت کردیم که در تلاش هستیم تا هفته هلال‌احمر در سال آینده، سه پایگاه را به بهره‌برداری برسانیم.

این مقام مسئول با اشاره به گرفتن محوز و اعتبار یک پایگاه امداد و نجات جاده ای براساس مصوبه چند روز گذشته استاندار، بیان کرد: در سال گذشته هرچه که وعده داده بودیم با کمک تیم معاونت های جمعیت هلال احمر استان توانستیم محقق کنیم و تلاش  ما در راستای کار برای مردم و خدمت به آنان است.

میر بهاءالدین با اشاره به اینکه پس از بهره‌برداری از ۱۴ پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان که هم اکنون در حال ساخت است، میانگین سرانه استان به هر پنجاه کیلومتر، یک پایگاه امداد و نجات خواهد رسید، خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش و پژوهش و امداد و نجات جزو اول و دوم‌های کشور هستیم.
 
انتهای خبر/ خ
 
https://asrehamoon.ir/vdcjxoevxuqeiyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما