تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۴
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴ کیلومتر باند دوم با اعتبار حدود ۲۷۰ میلیارد تومان در محور مواصلاتی زابل - زاهدان به‌منظور افزایش ایمنی در حمل‌ونقل جاده‌ای هم‌زمان با تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ زیر بار ترافیک رفت.
۱۴ کیلومتر باند دوم در محور مواصلاتی زابل - زاهدان زیر بار ترافیکی رفت
عطاء اله اکبری در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: ازآنجایی‌که ساخت بزرگراه نقش مهمی در توسعه همه‌جانبه این استان دارد که تحقق آن منجر به بهبود اقتصاد، افزایش رفاه مردم و کاهش تصادفات می‌شود این اداره کل هم‌زمان با سفرهای نوروزی علاوه بر زیر بار ترافیکی بردن ۱۴ کیلومتر بزرگراه در محور ترانزیتی زابل - زاهدان عملیات ساخت تنها قطعه باقی‌مانده این محور یعنی قطعه ۲ را به طول ۲۷ کیلومتر آغاز نموده است.

وی تصریح کرد: طول کلی محور مواصلاتی زابل - زاهدان حدود ۲۰۰ کیلومتر است که تاکنون در این مسیر حدود ۱۵۰ کیلومتر باند دوم به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت منطقه و ایمنی سفر در کنار رونق بندر چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و توسعه صنعت گردشگری را از مهم‌ترین مزایای ساخت بزرگراه در محور زابل - زاهدان عنوان کرد و  گفت: باتوجه‌به مطرح بودن این استان به‌عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی کشور این اداره کل درصدد است سال آینده از مجموع ۵۰ کیلومتر بزرگراه در دست‌ساخت در این مسیر ۲۵ کیلومتر آن را همراه پل شیله به بهره‌برداری برساند و در صورت تداوم تأمین اعتبارات موردنیاز اسفندماه ۱۴۰۳ تمام این محور را دوبانده کند.
 
اکبری خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه اداره کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان در آستانه نوروز ۱۴۰۲ زیر بار ترافیک بردن ۶۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار یازده هزار میلیارد ریال و همچنین هم‌زمان کلنگ‌زنی ۳۰ کیلومتر بزرگراه با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال است.
 
لینک‌های مرتبط:
 

۵ کیلومتر باند دوم محدوده کمربندی غربی زاهدان زیر بار ترافیک رفت


انتهای خبر/ خ
https://asrehamoon.ir/vdch-6nzv23nmvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما