تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۰
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از صدور هشدار هواشناسی سطح زرد جوی و سطح نارنجی دریایی در استان خبر داد.
هشدار هواشناسی سطح زرد جوی و سطح نارنجی دریایی صادر شد
محسن حیدری بیان کرد: از بعد ظهر سه‌شنبه تا آخر وقت پنجشنبه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ رخداد رگبار و رعدوبرق، تندباد شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: پیش از ظهر سه‌شنبه تا آخر وقت پنجشنبه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ وزش باد شدید همراه با گردوخاک در شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، تفتان، خاش، دلگان، ایرانشهر، بمپور، دشتیاری، زرآباد، کنارک، چابهار، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز رخ خواهد داد.

این مقام مسئول ادامه داد:  پیش از ظهر چهارشنبه تا آخر وقت پنجشنبه با صدور هشدار نارنجی، وزش باد شدید با بیشینه سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج تا ۳ متر و در برخی مناطق و در روز سه‌شنبه و چهارشنبه سال جاری احتمال رخداد رگبار و رعدوبرق در مناطق ساحلی و دور از ساحل در دریای عمان دور از انتظار نیست.

 به گفته وی؛ اثر مخاطره این پدیده‌ها احتمال جاری‌شدن روان آب و آب‌گرفتگی موقتی معابر، پر آب‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، لغزندگی جاده‌ها و  خیزش گردوخاک و کاهش دید و احتمال خسارت به نهال‌های غرس شده و اختلال در حمل نقل جاده‌ای و نفوذ غبار به شمال استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اضافه کرد: برای مناطق ساحلی و دور از ساحل احتمال غرق‌شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و همچنین خسارت به قایق‌ها و شناورهای کوچک و اختلال در فعالیت‌های دریایی و خیزش گردوخاک در سواحل دور از انتظار نیست.

وی خطاب به شهروندان ضمن خودداری از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خواستار عدم تردد غیرضروری در زمان غبارآلود شدن هوا و استفاده از قیم برای کاشت نهال خودداری شد.

حیدری گفت: ورزشکاران در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط لازم را رعایت کرده و کشاورزان نیز از محصولات کشاورزی محافظت کنند تا از بروز هرگونه خسارت احتمالی پیشگیری شود.

این مسئول در ادامه توصیه‌های خود افزود: باتوجه‌به صدور هشدار نارنجی دریایی و مواج بودن دریای عمان از شنا و تفریحات دریایی خودداری، و در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی احتیاط شود.
 
انتهای خبر/ خ
https://asrehamoon.ir/vdciqvazzt1awu2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما