تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نسبت به‌احتمال جاری‌شدن روان آب و آب‌گرفتگی موقتی معابر در استان هشدار داد.
احتمال جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی موقتی معابر در سیستان و بلوچستان
به گزارش عصرهامون، محسن حیدری بیان کرد: از بعد ظهر سه‌شنبه تا آخر وقت چهارشنبه ۲ فروردین رخداد رگبار و رعدوبرق، تندباد شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه در استان، در شهرستان‌های ایرانشهر، بمپور، لاشار، نیک‌شهر، فنوج، دلگان، مهرستان، سیب و سوران، سراوان، قصرقند، کنارک، گلشن، سرباز، زرآباد، راسک، چابهار، دشتیاری و ارتفاعات تفتان و خاش پیش‌بینی می‌شود.
 
وی افزود: اثر مخاطره این پدیده‌ها احتمال جاری‌شدن روان آب و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، لغزندگی جاده‌ها و  خیزش گردوخاک و کاهش دید و برخورد صاعقه، و خسارت به محصولات کشاورزی و رگبار پراکنده در سایر نقاط استان خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: از عصر سه‌شنبه تا آخر وقت جمعه چهارم فروردین، عصر سه‌شنبه تا عصر چهارشنبه  زاهدان و سایر نقاط مناطق مرکزی وزش باد شدید تا خیلی شدید از سمت جنوب غرب، برخی نقاط توفان گردوخاک و در شمال استان افزایش غبار همراه با وزش باد شدید جنوبی رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: عصر پنج‌شنبه تا عصر جمعه در شمال استان وزش باد شدید از سمت شمال همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که در شهرستان‌های زاهدان، خاش، تفتان، میرجاوه، شمال ایرانشهر، دلگان، زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز، زرآباد، کنارک، چابهار، دشتیاری، رخ خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی استان اظهار کرد: اثر مخاطره این پدیده خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در حمل‌ونقل زمینی، ریلی و هوایی، و خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنرها و تابلو های تبلیغاتی و داربست‌ها و سازهای موقت دور از انتظار نیست و برای شمال استان نفوذ غبار و کاهش ۷ تا ۹ درجه‌ای دما رخ خواهد داد.

حیدری توصیه کرد: در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری شود، همچنین عدم تردد غیرضروری در زمان غبارآلود شدن هوا و خودداری از تردد در جاده‌های  مواصلاتی به سمت استان کرمان، هرمزگان، و خراسان جنوبی و تمهیدات لازم برای مدیریت سیر قطار زاهدان - تهران در نظر گرفته شود.

انتهای خبر/ خ
 
https://asrehamoon.ir/vdcfycdy0w6dtya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما