تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۴
تشکل‌های زنان بلوچ در اعتراض به سوءاستفاده از پوشش زن بلوچ بیانیه‌ای صادر کردند.
بيانيه تشکل‌های زنان بلوچ در اعتراض به سوءاستفاده از پوشش زن بلوچ
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، در بیانیه تشکل‌های زنان بلوچ در اعتراض به سوءاستفاده از پوشش زن بلوچ آمده است: در روزهای سختی که بر همه مردم سیستان و بلوچستان گذشت، ما زنان بلوچ هم برای حق‌خواهی و دفاع از مظلوم هر تلاشی که می‌توانستیم انجام دادیم.

زنان بلوچ سال‌هاست که دیگر تحت‌تأثیر تفکرات بسته و غلط قرار ندارند و در امر تحصیل، حضور در عرصه‌های اجتماعی و خانواده در جایگاه مهمی قرار دارند. نمونه آن فرمانداران، شهرداران، پزشکان، متخصصان و ورزشکاران زن بلوچ هستند که هر روز به تعدادشان اضافه می‌شود.

زن بلوچ، یک زن مسلمان است و متعلق به قومی که حیا و پاک‌دامنی و نجابت از اصلی‌ترین ارزش‌های آن است.

زن بلوچ در راه آزادی حرکت می‌کند؛ ولی اجازه نمی‌دهد دیگران از او سوءاستفاده کنند؛ زن بلوچ در مسیر عدالت حرکت می‌کند؛ ولی اجازه نمی‌دهد بی‌دین‌ها، او را از اسلام دور کنند؛ زن بلوچ در مسیر تحقق خواسته‌های درستش حرکت می‌کند؛ ولی اجازه نمی‌دهد عده‌ای حیا و عفتش را از او بگیرند.

ما زنان بلوچ اگرچه به برخی از شرایط موجود انتقاد داریم، اما در برابر کسانی که نسبتی بافرهنگ ما ندارند و فقط با پوشیدن لباس زن بلوچ نمایش بازی می‌کنند و می‌خواهند به دنبال‌کنندگان صفحه مجازی‌شان بیفزایند می‌ایستیم و اجازه این سوءاستفاده‌ها را نخواهیم داد.

بازیچه‌ها و بازیگرها بدانند که زن بلوچ هر چه‌قدر در عرصه‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشد؛ اما از حیا و عفت و پوشش خود دست نمی‌کشد و آنها نمی‌توانند از ما تصویر نادرستی به مردم کشور و دنیا نشان بدهند.
 
انتهای خبر/ خ
https://asrehamoon.ir/vdccs4qso2bqps8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما