تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۰۰
کارشناس سیاسی رفع موانع تولید را شاه‌کلید کنترل تورم دانست و گفت: بهبود معیشت مردم در گرو حمایت از تولید است.
بهبود معیشت مردم در گرو حمایت از تولید است/ رفع موانع تولید؛ شاه‌کلید کنترل تورم
مجتبی هراتی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به نام‌گذاری شعار سال مبنی بر «مهار تورم، رشد تولید»، بیان کرد: فلسفهٔ تعیین شعار سال جلب‌توجه مردم به یک ارزش خاص و همین‌طور در نقطهٔ مقابل آن، به یک مشکل است، براین‌اساس، رهبر معظم انقلاب با اطلاعات و گزارش‌هایی که از سراسر کشور دریافت کرده و بررسی برخی پارامترهای اجتماعی، دینی و فرهنگی دیگر مردم را نسبت به یک موضوع آگاه می‌کنند.

وی افزود: در حقیقت نام‌گذاری شعار هر سال مبتنی بر مصالحی تعیین می‌شود که بیشتر موردنیاز جامعه است و از طرفی مورد کم مهری مسئولین قرار گرفته و باعث شده تا حرکت قطار پیشرفت انقلاب عقب بماند ازاین‌حیث این نام‌گذاری سیاست‌هایی را برای مردم و مسئولین بازنگری می‌کند تا در کنار هم و با تأکید بیشتر برای حل آن معضل اجتماعی و اقتصادی و... تلاش و اقدام کنند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: با پایان‌یافتن هرسال شعار و اولویت سال پیش باید در ذیل نام و شعار جدید ادامه پیدا کند نه اینکه به فراموشی سپرده شود، این نام‌گذاری می‌طلبد تا مردم و مسئولین در کنار هم  به آن راهبرد و چشم‌اندازی که رهبر معظم مشخص کرده‌اند دست یابند و تا تحقق آن کار را تداوم دهند.

وی با بیان اینکه شعار سال تحقق نمی‌یابد مگر با تلاش نخبگان جوان کشور، گفت: تلاش‌ها باید برای رفع معضلات و چالش‌ها و ایجاد امید و اشتغال آفرینی در جامعه باشد، تحقق این امر فراهم‌کردن زمینه را از سوی متولیان برای جوانان و نخبگان می‌طلبد چرا که با وحدت و همدلی و حمایت از تولید داخل می‌توان به خودکفایی رسید و تورم را مهار کرد.

 هراتی با بیان اینکه توجه به رشد اقتصادی و حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع تولید جزو تأکیدات مقام معظم رهبری است، اضافه کرد: یکی از اولویت‌های اصلی متولیان امر باید حول محور حمایت از تولید قرار داشته باشد که لازمه این مهم حمایت همه‌جانبه مردم و مسئولان از تولیدات داخلی است تا با تقویت تولید داخل و رفع موانع در این زمینه شاهد گشایش در معیشت مردم باشیم.

لینک‌های مرتبط:
 

راهکار مهار تورم، تمرکز بر رشد تولید است


 
انتهای خبر/ خ
https://asrehamoon.ir/vdcci4qs42bqps8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما