تاریخ انتشار :جمعه ۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۴۰
یک کارشناس سیاسی انتخاب شعار سال را کلیدواژه حل مشکلات معیشتی و اقتصادی عنوان کرد.
شعار سال کلیدواژه حل مشکلات معیشتی و اقتصادی است
مهدی بامری در گفتگو با خبرنگار عصرهامون ضمن تبریک سال جدید، در خصوص نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ با شعار مهار تورم رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری، بیان کرد: نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب نقشه راه دولت و مردم است تا به‌وسیله آن برای پیشرفت کشور کوشش کنند و در راستای تحقق آن گام بردارند.

وی افزود: مقام معظم رهبری با اشراف و دیدبانی کاملی که به مسائل مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... جامعه دارند، همواره نقاط قوت و ضعف را رصد کرده و براین‌اساس شعارهای سال را انتخاب می‌کنند تا مردم و مسئولین را نسبت به مسائل سال آگاه و خط و مشی کلی را ترسیم کنند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: با نام‌گذاری سال جدید اهداف و برنامه‌های شعار سال‌های قبل کنار گذاشته نمی‌شود؛ بلکه رهبر انقلاب اسلامی درصورتی‌که مشاهده کنند اهداف شعار سال قبل تحقق‌نیافته و هنوز موضوعیت دارد، شعارهای سال بعدی را نیز ممکن است در راستا و محور شعار سال قبل انتخاب کنند، مگر اینکه موضوع مهم‌تر و با اولویت دیگری باشد تا شعار سال متفاوت انتخاب شود، همان گونه که در این چند سال اخیر اقتصاد کشور در صدر شعارهای سال بوده بخصوص امسال بحث تورم هم به این موضوع اضافه شد.

به گفته وی؛ اهمیت به شعار سال به هیچ وجهه به معنای بی‌توجهی به دیگر مسائل نمی‌باشد، بلکه برخی مسائل با اولویت، ضروری و مهم‌تر است تا در صدر امور قرار گیرد، همان‌طور که نجات جان یک مصدوم مهتر از وسیله نقلیه وی است.

بامری اظهار کرد: مقام معظم رهبری با اشراف و دید بازی که نسبت به جامعه دارند، جایگاه و وظایف دولت و قوای دیگر را نسبت به شعار سال آگاه کرده و خط و مشی کلی را ترسیم نموده‌اند، حسن انجام شعار سال به نحو مطلوب، تلاش و جدیت دستگاه‌های اجرایی کشور جهت حرکت در مسیر این اهداف را می‌طلبد.

وی اضافه کرد: مطمئناً رهبر معظم انقلاب، دولت و مردم همه با هم نقش دارند؛ ولی نقش اساسی در اجرایی و کاربردی شدن شعار سال بر دوش دولت و دستگاه‌های اجرایی است تا با محور قراردادن این شعار برنامه‌های خود را انجام دهند.

این کارشناس گفت: دستاورد تحقق شعار سال به تلاش دولت و مردم بستگی دارد؛ زیرا هر چه بیشتر دولت و مردم باهم به شعارهای سال توجه کنند، نفوذ و رخنه دشمنان نیز کمتر خواهد بود و نمی‌توانند ضربه وارد کنند.
 
انتهای خبر/ خ
https://asrehamoon.ir/vdcjaoevyuqeivz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما