تاریخ انتشار :جمعه ۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۸
در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه مطرح شد؛

افزایش تولید موجب کاهش تورم می‌شود

ائمه جمعه سیستان و بلوچستان گفتند: افزایش تولید منجر به کاهش سطح ‏قیمت‌ها و به‌طورکلی کاهش تورم خواهد شد.‏
افزایش تولید موجب کاهش تورم می‌شود
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین سجادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان بیان کرد: ماه مبارک رمضان آثار بسیاری بر روی انسان دارد از جمله این آثار کمتر شدن گناه در جامعه و استحکام خانواده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ حدود پنج ماه کشور درگیر اغتشاشات و فتنه بود که همه معاندان و منافقان در داخل و خارج از کشور با هم همدست بودند اما اتفاقات مثبتی هم در سال ۱۴۰۱ رخ داد که از جمله آن ایجاد روابط سیاسی میان ایران و عربستان بود.

امام جمعه موقت زاهدان گفت: رهبر عزیز انقلاب شعار "مهار تورم و رشد تولید" را به عنوان شعار سال ۱۴۰۲ قرار دادند بنابراین مسئولان وظیفه دارند تا برای تحقق این شعار اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر مسئله اقتصاد را در راس همه شعارها قرار دادند زیرا دشمنان از همه توانایی خود برای ضربه زدن به اقتصاد کشور استفاده کرده‌اند.

کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد
حجت الاسلام سجادی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم مشهد مقدس تشریح کرد: ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و دشمن همواره بدنبال این است که هویت اسلامی و ایرانی من و شما را بگیرد اما ما اهل مقاومت هستیم، دشمن از راههای مختلف در صدد کمرنگ کردن انقلاب اسلامی است.

وی گفت: امروز ما در جنگ اقتصادی هستیم این جنگی است که دشمن برای ضربه زدن به ایران اسلامی ایجاد کرده است اما برخلاف انتظار دشمن پیشرفت کردیم و این جنگ موجب رشد کشور شده است.

امام جمعه موقت زاهدان خاطرنشان کرد: افزایش تولید و دوری از اسراف و تجمل گرایی موجب کاهش تورم می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودوحیدی‌راد امام جمعه موقت شهرستان زابل در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بعد از سفارش به تقوای الهی و تبریک حلول ماه مبارک رمضان و عیدنوروز بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که کشور درگیر آن است هر ساله مقام معظم رهبری، در هرسال شعاری انتخاب نموده تا مسئولین تلاش بیشتری داشته باشند.

وی افزود: با توجه به مشکلات کشور و تورم افسارگسیخته، امسال از طرف مقام معظم رهبری مزین به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است چرا که زمانی تورم مهار شود و تولید هم زیاد افزایش یابد آن زمان سفره مردم گسترده تر می‌ شود.

حجت‌الاسلام وحیدی‌راد تصریح کرد: اما زمانی این شعار می‌تواند جامه عمل بپوشاند که کسانی که صاحب کارخانه و تولیدات هستند در این مسیر تولید درحال خدمت هستند تلاش‌شان بر این باشد که هم تولید باکیفیت و هم افزایش تولید داشته باشند و مردم را با کیفی تولید کردن جذب کنند و تولیدکنندگان وظیفه ذاتی خود را به نحواحسن انجام دهند.

مهارتورم و افزایش تولید باکیفیت باعث بهترشدن سفره مردم می‌شود
خطیب نمازجمعه زابل خاطرنشان کرد: مردم تا جایی می‌توانند و جنس موردنظرشان در بازار ایرانی وجود دارد سعی کنند از تولید داخلی استفاده کنند و تاکید اول بر کیفی بودن جنس داخلی از طرف تولیدکنندگان است و فروشندگان محترم هم نسبت به افزایش درصد فروش‌شان دقت کنند و بیشتر از درصدی که حقشان است از مردم بیشتر نگیرند و اموال و زندگی‌شان را به حرام آلوده نکنند تا برکت در اموال و زندگی‌شان از دست ندهند.

وی تاکید کرد: مسئولان نیز باید به وظیفه قانونی و ذاتی خویش عمل کنند وگرنه مردم به در روز قیامت به دلیل آنچه مسئولین به وظیه‌شان عمل نکردند یقه‌شان را خواهند گرفت و باید به خاطر عمل نکردن به وظیفه باید در برابر شهدای عزیز پاسخگو باشند.

امام جمعه موقت زابل ادامه داد: وقتی تورم افزایش پیدا کند تورم مهار خواهد شد و شعار و فرموده مقام معظم رهبری که نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتر دارد و این یکی از وظایف صدا و سیمای کشور است.

وی افزود: متاسفانه امروزه می‌بینیم وضعیت پوشش در جامعه مناسب نیست و تغییر کرده و این مورد را در شهرستان زابل و منطقه سیستان هم این روزها شاهد هستیم آن هم در سیستانی که صبغه مذهبی و ولایتمداری و تاریخی دارد و باید در این خصوص از مسئولین درخواست و مطالبه کرد چرا که خون هزاران شهید برای حفظ حجاب و چادر ریخته شده است.

مسائل اقتصادی ابزار دشمنان برای ناامید سازی مردم
حجت الاسلام و المسلمین مختار سابکی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام رضا (ع)، بیان کرد: سخنان مقام معظم رهبری همیشه راهگشا و راهبردی است و همواره باید سرلوحه کاری خود قرار دهیم.

وی افزود: یکی از خواسته‌های دشمن این است که تحول و نقاط قوت نداشته‌باشیم اما باید نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را رفع کنیم. یکی از مهم ترین نقاط ضعف ما در زمینه اقتصاد است و دنبال روی این موضوع مانور می‌دهد تا مردم را ناامید سازد.

امام جمعه موقت سراوان ادامه داد: با تکیه بر اعتماد به نفس و اعتماد به جوانان امیدواری و هوشیاری را در میان ملت ایران زیاد کنیم دشمن به شدت کار می کند که ناامیدی را در جامعه زیاد جلوه دهد.افراد صاحب تریبون و قلم نقاط قوت را برای مردم بازگو کنند؛ در جهاد تبیین که همانند نماز جهاد عینی است وظیفه داریم به تبیین واقعیت‌های جامعه بپردازیم.

دشمن به دنبال منزوی کردن روابط خارجی و سیاسی ایران است
سابکی خاطر نشان کرد: کدام کشور و انقلاب است که توانسته سالهای متمادی در مقابل ضربات پی در پی قلدران زمان روی پای خود بایستد، از هر طریق و کانال با توطئه و تهاجم بی سابقه رسانه ای، تحریم های اقتصادی و کودتا ورود کرده اما به‌جای اینکه کشور ضعیف شود ایران روز به روز ترقی پیدا کرد و تنها انقلابی است که علی رغم توطئه ها پیشرفت کرد.

وی تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر همه افراد پای کار آمدند افراد صاحب تریبون نیز به گمان اینکه کار نظام تمام است وارد میدان شدند اما این نظام و انقلاب صاحب دارد و انقلاب مستحکم‌تر شد.

امام جمعه موقت سراوان گفت: در دوران تحریم‌های اقتصادی پیشرفت‌های بسیاری داشتیم در حالی که شدید ترین فشارها را به نظام و انقلاب داشتند، در علم و فناوری، نانو، سلامت، هسته ای و دفاعی پیشرفت داشته ایم که باعث افتخار است و در زمره کشورهای پیشرفته قرار داریم.

سابکی اذعان کرد: دشمن به دنبال منزوی کردن ما در روابط خارجی و سیاسی بود اما ایران با کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین ارتباطات خوبی دارد و اخیرا نیز توافق ایران و عربستان با وساطت چین حادثه مهم سیاسی بود و یک پیروزی مهم برای دولت رئیسی به شمار می رود اما در این بین بیشترین خسارت را آمریکا و اسراییل و معاندین داخلی و خارجی خوردند.
انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcc44qsi2bqps8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما