تاریخ انتشار :شنبه ۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۵
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد:

اجرای آزمایشی طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاه‌های اقتصادی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از آغاز اجرای آزمایشی طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاه‌های اقتصادی در این استان خبر داد.
اجرای آزمایشی طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاه‌های اقتصادی در سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، حامد آرامش بیان کرد: با ابلاغ دستورالعمل طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاه‌های اقتصادی (بخص خصوصی و تعاونی)، این طرح بطور آزمایشی در ده استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان شکل اجرایی به خود گرفت.

وی افزود: این دستورالعمل در راستای اجرای بند(۹) مصوبات هشتاد و سومین جلسه شورای عالی اشتغال مورخ ۳/۸/۱۴۰۱ با هدف ایجاد اشتغال و بند الف تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در راستای ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید ( کارجویان سه دهک درآمدی اول)، تهیه و ابلاغ از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرحله اول به تعدادی از استان‌ها ابلاغ شد.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل، افراد دارای سن ۱۸ تا ۴۵ سال متعلق به سه دهک اول درآمدی که از زمان ابلاغ این دستور در یکی از کارگاه‌ها و مؤسسات مشمول، بکارگمارده شوند وجهی معادل حق بیمه سهم کارفرما بعلاوه ۳ درصد سهم بیمه بیکاری ( جمعا به میزان ۲۳ درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورایعالی کار) است که به صورت ماهانه از سوی دولت به حساب کارفرما واریز می‌شود.

آرامش گفت: نیروی کار جدید برای اینکه در دایره شمول طرح قرار گیرد باید، متعلق به سه دهک اول درآمدی باشد؛ توسط سازمان‌ها و نهاد‌های حمایتی تحت پوشش نباشد؛ فاقد منابع درآمد رسمی باشد؛ فاقد مستمری بازنشستگی باشد؛ دارای بعد خانوار۴ نفر به بالا باشد؛ دارای سن ۱۸ تا ۴۵ سال و سوابق بیمه تأمین اجتماعی حداکثر ۳۶ ماه باشد.

وی افزود: همچنین کارفرمایانی در طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاه‌های اقتصادی احراز خواهند شد که دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و کد بیمه کارگاهی باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: نیروی کار و کارفرما باید برای استفاده از شرایط این طرح در سامانه مشوق بیمه کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://moshavegh. mcls.gov.ir/ نام‌نویسی کنند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcezv8z7jh8nwi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما