تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۰۰
سیستان و بلوچستان امسال میزبان بیش از یک میلیون مسافر نوروزی بود که از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این استان بازدید کردند.
ورود بیش از یک میلیون مسافر نوروزی به سیستان‌ و بلوچستان/ سواحل مکران و چاه نیمه‌ها  پذیرای بیشترین گردشگران
علیرضا جلال زایی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به اینکه در مبادی شهرها راهنمایان گردشگری حضور فعالی دارند تا مسافران و گردشگران نوروزی را راهنمایی کنند، بیان کرد: طبق آمارها از ۲۰ اسفندماه تا ۳ فروردین‌ماه یک میلیون و ۴۳۰ هزار نفر به سیستان و بلوچستان سفر کردند.
 
وی افزود: از میان محوطه‌های گردشگری و باستانی شهرستان چابهار و سواحل مکران و پس از آن منطقه سیستان «چاه نیمه‌ها»  پذیرای بیشترین گردشگر نوروزی بودند.

این مقام مسئول ادامه داد: تاکنون آیین استقبال از مسافرین نوروزی در محل جاذبه‌های طبیعی و بکر گردشگری استان برگزار شده، همچنین با برپایی سیاه‌چادرها اقدام به طبخ غذاهای محلی را در دستور کار قرار دادیم تا ورود گردشگران نوروزی با غذاها محلی عجین شود، آیین‌های سنتی، فرهنگ و رسوم و موسیقی محلی در آن مکان‌ها در مقابل چشمان گردشگری چشم نوازی می‌کند.

ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز در ادامه به خبرنگار ما گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تعداد ۴۹ هزار و ۲۱۴ نفر مسافر در حوزه شمال استان وارد شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه ایام نوروز سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی؛ تعداد کل تردد از ۲۴ اسفندماه لغایت سوم فروردین‌ماه یک میلیون و پانصد هزار نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 انتهای خبر/ خ
https://asrehamoon.ir/vdcfycdyyw6dt0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها