تاریخ انتشار :شنبه ۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۸
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توسعه تجارت علاوه بر مرزهای زمینی باید از طریق مرزهای دریایی نیز دنبال شود، گفت: توجه به اقتصاد دریا محور راهبردی اساسی جهت مهار تورم و رشد تولید است.
توسعه تجارت از طریق مرزهای آبی دنبال شود / لزوم توجه به اقتصاد دریا محور
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از روابط‌عمومی استانداری، محمد کرمی در حاشیه دیدار با فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی جنوب شرق کشور ضمن گرامیداشت یاد امام شهدا و تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان با اشاره به شعار سال بیان کرد: پیام مقام معظم رهبری تکلیف را برای همه ما روشن کرد و نشان داد که همه باید برای مهار تورم و رشد تولید تمامی تلاش خود را به کار بگیرند.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر و مردمی خوب و متدین است که این پتانسیل‌های عظیم به فضل الهی می‌تواند تمامی موانع را برطرف کند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نوآوری عامل مؤثری برای پیشرفت جامعه محسوب می‌شود؛ لذا مدیران باید به دنبال ساختارشکنی و ایجاد نوآوری باشند.

وی با تأکید بر به فعلیت رساندن ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان اذعان کرد: به‌زودی مشکلات این منطقه برطرف خواهد شد و آینده‌ای روشن در انتظار این خطه است.

کرمی با اشاره به افزایش سطح زیر کشت موز در استان خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلفی جهت استفاده از ظرفیت‌های معدن، کشاورزی و... در حال پیگیری است.

وی با اشاره به‌ضرورت مشارکت مردم در حوزه اقتصاد ادامه داد: از دیرباز تا کنون شاهدیم هر جا مردم وارد میدان شدند به موفقیت‌های بزرگی دست یافتیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توسعه تجارت علاوه بر مرزهای زمینی باید از طریق مرزهای دریایی هم دنبال شود، گفت: باید موانع برطرف شود تا شاهد حضور مردم در اقتصاد باشیم.

وی با اشاره به توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان افزود: این منطقه دارای ثروت‌های خدادادی فراوانی است که باید در جهت توسعه استان از آنها بهره بگیریم.

کرمی در پایان با تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در امر سرمایه‌گذاری اذعان کرد: در کنار مسائل اقتصادی باید موضوعات فرهنگی هم دنبال شود.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی جنوب شرق کشور نیز در این دیدار با اشاره به شعار سال گفت: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های لازم برای محقق‌شدن این شعار را دارد.

سردار حسن مرتضوی افزود: باهمت، مدیریت جهادی، عزم و اراده قوی اتفاقات خوبی در انتظار این منطقه است؛ اما برای حل مسائل این استان نیاز به نسخه‌ای ویژه است.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های مختلف استان مانند دریا، باد انرژی‌های نو، ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری نیاز به یک نگاه خاص و تحرک ویژه جهت بالفعل کردن این ظرفیت‌ها دارد.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی جنوب شرق کشور با تأکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت مرز خاطرنشان کرد: مرزها یک فرصت بی‌نظیر هستند که هنر ما باید تبدیل‌کردن تهدیدها به فرصت باشد.

وی با بیان اینکه باید قوانین دست‌وپاگیر در بخشی از مسائل اصلاح شود، گفت: مردم شریف، صبور و قانعی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارند که باید همه با هم برای خدمت به آنها تلاش کنیم.
 
انتهای خبر/ خ
https://asrehamoon.ir/vdcgq79qxak9nx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما