> عصر هامون - «روزه» تمرین صبر و شکیبایی انسان است - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل مذهبی:

«روزه» تمرین صبر و شکیبایی انسان است

8 فروردين 1402 ساعت 0:35

کارشناس مسائل مذهبی گفت: از ویژگی‌های منحصر به فرد ماه رمضان تمرین صبر، شکیبایی و همچنین عمل به دستورات خداوند متعال است.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ بیان کرد: ماه رمضان در روایات متعدد که از سوی ائمه اطهار نقل شده، ماه خداوند متعال و میهمانى امت پیامبر اکرم(ص) خوانده شده و پرورگار جهانیان از بندگان خود در این ماه پر از برکت در نهایت کرامت و عطوفت پذیرایى می‌کند.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: خداوند متعال رمضان را ماه خود نامیده و اعمال خیر انسان را در این ۳۰ روز چند برابر اجر و مزد می‌دهد.

وی افزود: این ماه پر از خیر و برکت به جهت نزول قرآن کریم در آن و ویژگى‏هاى منحصربه فردى که دارد در میان ماه‏هاى سال‏قمرى برترین است و به صورت ویژه‌ای خداوند به آن توجه دارد.

حجت‌الاسلام بامری تصریح کرد: ماه مبارک رمضان آنچنان خیر و برکت زیاد دارد که پیامبر اکرم (ص) درباره آن فرموده که اگر بندگان از برکت‌ها و حقایق ماه رمضان آگاهی می‌یافتند، آرزو می‌کردند که رمضان یک سال باشد.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: ماه پر از خیر و برکت رمضان، روز‌هایش بهترین روز‌ها، شب‌هایش بهترین شب‌ها، ساعاتش بهترین ساعات، دقایقش بهترین دقایق و ثانیه‌هایش بهترین ثانیه‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بامری خاطرنشان کرد: انسان باید تمام اعضا و جوارح خویش را در ماه مبارک رمضان از حرام و آن‌چیزی که او را از یاد خدواند متعال غافل می‌کند، دور بدارد.

انتهای‌ خبر/


کد مطلب: 158261

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/158261/روزه-تمرین-صبر-شکیبایی-انسان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir