تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۱
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد:

برگزاری بیش از ۲ هزار نفر ساعت دوره آموزشی سبک زندگی سالم برای کارگران سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از کارگران این استان در سال گذشته در دوره‌های آموزشی سبک زندگی سالم شرکت کردند.
برگزاری بیش از ۲ هزار نفر ساعت دوره آموزشی سبک زندگی سالم برای کارگران سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حامد آرامش در آیین امضای تفاهم نامه همکاری چهارجانبه با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، انجمن کارخانه جات آرد و مؤسسه غیردولتی افق بیداری جنوب شرق، بیان کرد: پیشگیری از سومصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها در جامعه کار و تولید بالای ۲۰ نفر نیروی کار به منظور کاهش میزان شیوع مواد افیونی و ارتقای سطح دانش و سواد کارکنان شاغل در محیط کار از اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

وی اظهار کرد: اجرای کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از سوء مصرف مود مخدر و روانگردان در محیط کاری ۲۰ نفر نیروی کار به بالا و دوره‌های آموزشی سبک زندگی سالم در کارخانه جات آرد استان از موضوعات تفاهم نامه همکاری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان جامعه آماری و مخاطبین این دوره‌های آموزشی را، یک هزار و ۱۰۰ نفر از فعالان صنعت آرد اعلام کرد.

آرامش در ادامه با بیان اینکه ارتقای سلامت کارگران، ارتقای سطح سلامت در جامعه است گفت: کارگران نیرو‌های مولد جامعه بوده و در شرایطی که توسعه همه جانبه اولویت کشور است، تأمین سلامت آن‌ها ضرورت دو چندان پیدا می‌کند.

وی افزود: افزایش بهره‌وری نیروی کار، کمک به افزایش مهارت و دانش عمومی کارگران در خصوص سو مصرف مواد، جلوگیری از ایجاد درگیری و برخورد‌های مخرب با افزایش مهارت‌های مدیریت هیجان، جلوگیری از افزایش و کنترل حوادث ناشی از کار، تقویت روحیه همدلی و همراهی و جلوگیری از هدررفت منابع در جامعه کار و تولید همواره از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح استان پیگیری می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تأکید کرد: سلامت و تندرستی کارگران که نیرو‌های مولد جامعه و از اصلی‌ترین ارکان‌های رسیدن به توسعه اقتصادی، از حساسیت بالایی برخوردار است و در شرایط کنونی که وضعیت خانواده‌های کارگران به صورت اساسی تحت تأثیر مسائل اقتصادی، اجتماعی و معیشتی قرار دارد، ضروری است فضای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در محل کار و زندگی روزمره و پیشگیری از گسترش بی‌قانونگی‌هایی همانند سرقت، طلاق و اعتیاد فراهم شود.

انتهای خبر/ ف https://asrehamoon.ir/vdcbwwb8grhbs5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما