کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد:

برگزاری بیش از ۲ هزار نفر ساعت دوره آموزشی سبک زندگی سالم برای کارگران سیستان و بلوچستان

7 فروردين 1402 ساعت 12:21

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از کارگران این استان در سال گذشته در دوره‌های آموزشی سبک زندگی سالم شرکت کردند.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حامد آرامش در آیین امضای تفاهم نامه همکاری چهارجانبه با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، انجمن کارخانه جات آرد و مؤسسه غیردولتی افق بیداری جنوب شرق، بیان کرد: پیشگیری از سومصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها در جامعه کار و تولید بالای ۲۰ نفر نیروی کار به منظور کاهش میزان شیوع مواد افیونی و ارتقای سطح دانش و سواد کارکنان شاغل در محیط کار از اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

وی اظهار کرد: اجرای کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از سوء مصرف مود مخدر و روانگردان در محیط کاری ۲۰ نفر نیروی کار به بالا و دوره‌های آموزشی سبک زندگی سالم در کارخانه جات آرد استان از موضوعات تفاهم نامه همکاری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان جامعه آماری و مخاطبین این دوره‌های آموزشی را، یک هزار و ۱۰۰ نفر از فعالان صنعت آرد اعلام کرد.

آرامش در ادامه با بیان اینکه ارتقای سلامت کارگران، ارتقای سطح سلامت در جامعه است گفت: کارگران نیرو‌های مولد جامعه بوده و در شرایطی که توسعه همه جانبه اولویت کشور است، تأمین سلامت آن‌ها ضرورت دو چندان پیدا می‌کند.

وی افزود: افزایش بهره‌وری نیروی کار، کمک به افزایش مهارت و دانش عمومی کارگران در خصوص سو مصرف مواد، جلوگیری از ایجاد درگیری و برخورد‌های مخرب با افزایش مهارت‌های مدیریت هیجان، جلوگیری از افزایش و کنترل حوادث ناشی از کار، تقویت روحیه همدلی و همراهی و جلوگیری از هدررفت منابع در جامعه کار و تولید همواره از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح استان پیگیری می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تأکید کرد: سلامت و تندرستی کارگران که نیرو‌های مولد جامعه و از اصلی‌ترین ارکان‌های رسیدن به توسعه اقتصادی، از حساسیت بالایی برخوردار است و در شرایط کنونی که وضعیت خانواده‌های کارگران به صورت اساسی تحت تأثیر مسائل اقتصادی، اجتماعی و معیشتی قرار دارد، ضروری است فضای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در محل کار و زندگی روزمره و پیشگیری از گسترش بی‌قانونگی‌هایی همانند سرقت، طلاق و اعتیاد فراهم شود.

انتهای خبر/ ف


کد مطلب: 158280

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/158280/برگزاری-بیش-۲-هزار-نفر-ساعت-دوره-آموزشی-سبک-زندگی-سالم-کارگران-سیستان-بلوچستان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir