ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> حوادث ناشی از کار ۴۹ درصد در سیستان و بلوچستان کاهش یافت | عصر هامون
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۶
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

حوادث ناشی از کار ۴۹ درصد در سیستان و بلوچستان کاهش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از کاهش حوادث ناشی از کار در سال گذشته در این استان خبر داد.
حوادث ناشی از کار ۴۹ درصد در سیستان و بلوچستان کاهش یافت
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حامد آرامش بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸ حادثه در محیط کار این استان اتفاق افتاده است که در مقایسه با سال قبل‌تر، کاهش حدود ۴۹ درصد را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: همکاران ما در سال گذشته یازده هزار و ۴۲۲ مورد بازرسی به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون کار انجام داده‌اند که در این بخش نیز به نسبت مدت زمان مشابه سال قبل‌تر، هفت و نیم درصد میزان بازرسی‌ها افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از صدور یک هزار و ۲۵۱ ابلاغیه رفع نقص در سال گذشته در سطح استان خبر داد و گفت: یک هزار و ۵۷۵ پرونده در کمیته‌های مشاغل سخت و زیان‌آور استان در این مدت تأیید شد.

آرامش بیان کرد: یک هزار و ۶۴۵ مورد بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی و ۳۴۰ مورد بازرسی از معادن استان در سال گذشته توسط بازرسان کار سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی همچنین تعداد بازرسی‌های دوره‌ای انجام شده در سال ۱۴۰۱ را هشت هزار و سه مورد بیان کرد و افزود: در این بخش نیز به نسبت سال قبل‌تر، دو و نیم درصد با افزایش بازرسی‌ها روبرو هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تأکید کرد: با توجه به مقررات فصل چهارم قانون کار بخصوص مواد ۸۵ و ۹۵ قانون کار، کارفرمایان مکلف به رعایت الزامات قانونی و مصوبات شورای عالی حفاظت فنی به منظور حفظ و صیانت از نیروی انسانی هستند.

آرامش خاطرنشان کرد: تلاش داریم در اجرای ماده ۱۰۵ قانون کار، برای صیانت از نیروی کار هیچ گونه چشم پوشی و اغماضی در بازرسی‌ها وجود نداشته باشد و به ارتقای حداکثری ایمنی و حفاظت فنی در کارگاه‌ها دست یابیم.

انتهای خبر/ ف https://asrehamoon.ir/vdcc04qs02bqp18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما