تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۴
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل و تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن از جمله مهمترین اولویت‌های استان است که به صورت ویژه مورد نظارت و بررسی قرار دارد.
 تکمیل واحدهای طرح نهضت مسکن ملی مهمترین اولویت سیستان و بلوچستان است
به گزارش عصرهامون، محمد کرمی در نخستین جلسه شورای مسکن این استان در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: با توجه به اینکه مسکن یکی از موضوعات مهم و اساسی است که در سبد خانوار نقش مهمی دارد، قیمت تمام شده واحدهای طرح نهضت ملی مسکن نسبت به شرایط بازار پایین خواهد بود و این به نفع متقاضیان است.
 
 وی با بیان اینکه متناسب با پیشرفت پروژه های این طرح ملی تسهیلات بانکی تزریق شده و این مهم همچنان تداوم خواهد یافت، گفت: در مجموع  ۲۷ هزار و ۱۳۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این استان سیستان و بلوچستان با پیشرفت فیزیکی ۵۷ درصد در حال ساخت است که زمینه اشتغال ۳۱ هزار و ۸۳۸ نفر را به همراه داشته است.
 
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان باید همه توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیج کنند تا مسکن مناسب تحویل مردم شود، گفت: از مجموع ۲۱ هزار و ۲۲ متقاضی تخصیصی به این طرح تاکنون ۱۸ هزار و ۷۷۱ نفر آنها معرفی به بانک شدند.
 
کرمی با بیان اینکه تعامل و همکاری مردم در تامین آورده سبب تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است، تصریح کرد: انرژی زیادی نسبت به این طرح صرف کرده ایم و خوشبختانه روند اجرای پروژه ها در استان از پیشرفت چشمگیری برخوردار است.
 
وی اظهار داشت:  برای ارتقای کیفیت زندگی مردم استان، نباید نگاه مان فقط به سطح ملی باشد بلکه با ظرفیت هایی که در استان وجود دارد می توانیم خدمات زیرساختی را آنگونه که مردم شایسته آن هستند تکمیل و در اختیار آنها قرار دهیم.
 
دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان نیز در این نشست تامین زمین برای ساخت ۱۳۹ هزار و ۶۴۱ واحد مسکونی در برنامه چهار ساله استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۱۳ هزار و ۶۸۵ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که ۵۸ هزار و ۷۱۱ واجد شرایط شناخته شدند.
 
عطاء اله اکبری اظهارداشت: همچنین تاکنون ۲۳ هزار و ۸۳۱ متقاضی نیز در سراسر سیستان و بلوچستان تاکنون اقدام به واریز وجه در طرح نهضت ملی مسکن کرده اند و ۲۱ هزار و ۲۲ متقاضی تخصیص به طرح شده‌اند.
 
وی همچنین درباره زیرساخت‌های موردنیاز واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان گفت: تمام زیرساخت‌های لازم از قبیل آب ، برق و گاز به منظور تکمیل هر چه سریعتر واحدهای مسکونی مربوط به نهضت ملی مسکن در این شهرستان فراهم شده است.
 
دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین تاکنون بیش‌از ۸۲۲  میلیارد تومان تسهیلات بانکی در طرح نهضت ملی مسکن پرداخت شده است.
 
اکبری خاطر نشان کرد: تمام تلاش ها در استان بر این بوده تا هر مانعی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کمترین زمان ممکن حل و به نتیجه قطعی برسد تا در فرصت باقیمانده مراحل ساخت و ساز هم با جدیت تکمیل و واگذاری به متقاضیان انجام شود.
 
انتهای خبر/ خ
  https://asrehamoon.ir/vdcfjcdyew6dtma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما