کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نبرد استقلال و پرسپولیس در ابتدای اردیبهشت

9 فروردين 1402 ساعت 23:59

تاریخ برگزاری دربی بزرگ پایتخت میان استقلال و پرسپولیس مشخص شد.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ سه هفته سرنوشت‌ساز پیش‌روی سرخابی‌های پایتخت است. سه هفته‌ای که نتایج آن می‌تواند یکی از بزرگترین و حساس‌ترین دربی‌های تاریخ لیگ برتر را رقم بزند. چنانچه ۲ تیم با کسب سه پیروزی پای به دربی تهران بگذارند و سپاهان نیز حداقل در یکی از بازی‌هایش امتیاز از دست بدهد، آنگاه شهرآورد بزرگ میان استقلال و پرسپولیس می‌تواند قهرمان لیگ برتر را مشخص کند.
برنامه بازی‌های لیگ برتر تا ایستگاه پایانی، امروز از سوی سازمان لیگ اعلام شد. طبیعتا دیدار میان استقلال و پرسپولیس از بالاترین اهمیت ممکن برخوردار است و هواداران ۲ تیم ابتدا زمان برگزاری این بازی را پیگیر می‌شوند. حالا سرخابی‌ها باید در روز یکشنبه، سوم اردیبهشت و از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم بروند.
در حال حاضر، استقلال با ۴۶ امتیاز به دنبال سپاهان ۴۹ امتیازی است و پرسپولیس نیز با ۴۵ امتیاز در رتبه سوم قرار دارد. استقلال تا پیش از دربی باید با ذوب آهن (در تهران)، آلومینیوم (در اراک) و هوادار (در تهران) دیدار کند. پرسپولیس نیز ابتدا مقابل مس رفسنجان (در رفسنجان) و سپس با ملوان (در تهران) و مس کرمان (در کرمان) دیدار خواهد کرد.
در این میان نیز سپاهان باید مقابل صنعت نفت (در اصفهان)، تراکتور (در تبریز) و مس رفسنجان (در اصفهان) صف‌آرایی کند. تیم‌هایی که می‌توانند یقه شاگردان مورایس را بگیرند که اگر این اتفاق رخ دهد و اصفهانی‌ها امتیاز از دست بدهند، با فرض پیروزی استقلال و پرسپولیس در دیدارهایشان، آنگاه یک جنگ تمام عیار برای قهرمانی را در دربی پایتخت شاهد خواهیم بود.
همه چیز به سه هفته پیش‌رو بستگی دارد. اینکه روند نتایج به نوعی باشد که سپاهان از ۲ تیم بزرگ پایتخت فاصله بگیرد، آنگاه یکی از دربی‌های کم‌اهمیت را شاهد خواهیم بود. اما اگر اوضاع بر وفق مراد استقلال و پرسپولیس پیش برود، قطعا دربی پرحاشیه و حساسی را شاهد خواهیم بود.
این مسابقه به میزبانی پرسپولیس برگزار می‌شود. بازی رفت با تساوی ۲–۲ به پایان رسید. چنانچه این بازی نیز با نتیجه مساوی خاتمه یابد، آنگاه تعداد گل‌های زده در بازی‌های رو در رو می‌تواند روی رتبه سرخابی‌ها در پایان فصل اثرگذار باشد، به شرطی که امتیاز استقلال و پرسپولیس در پایان فصل برابر باشد.
به هر شکل باید تا روز یکشنبه، سوم اردیبهشت، منتظر ماند؛ روزی که دربی برگشت پایتخت از ساعت ۱۷:۳۰ آغاز می‌شود و شاید یکی از دربی‌های متفاوت با سال‌های گذشته را شاهد باشیم، چرا که تماشاگران نیز پس از مدت‌ها می‌توانند شهرآورد تهران را از نزدیک به تماشا بنشینند.

انتهای خبر/


کد مطلب: 158355

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/158355/نبرد-استقلال-پرسپولیس-ابتدای-اردیبهشت

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir