تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۱
«پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان از رایزنی تلفنی با معاون نخست‌وزیر روسیه خبر داد و اعلام کرد که بوداپست درصدد تقویت همکاری‌ها با مسکو در حوزه‌های نفت، گاز و انرژی هسته‌ای است.
مجارستان بی‌اعتنا به تحریم‌ها، مراودات با روسیه را تقویت می‌کند
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل ازخبرگزاری فارس؛ به رغم فشارهای آمریکا و اتحادیه اروپا برای تشدید کارزار تحریمی علیه مسکو، وزیر خارجه مجارستان از برنامه کشورش برای تقویت مراودات انرژی با روسیه خبر داد.
منابع رسانه‌ای غربی شامل رویترز گزارش دادند، وزیر خارجه مجارستان با «الکساندر نوواک» معاون نخست‌وزیر روسیه گفت‌و‌گوی تلفنی ترتیب داده و درباره انتقال نفت و گاز و همچنین همکاری مجارستان با روسیه در زمینه هسته‌ای رایزنی کرد.
وزیر خارجه مجارستان با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که او در رایزنی تلفنی با نوواک به او اطمینان داد که به رغم تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا، طرف روسی قادر خواهد بود کارهای تعمیر و نگهداری خط لوله «ترک استریم» را انجام دهد.
«پیتر سیارتو» در این بیانیه ضمن تکرار مخالفت دولت مجارستان با تحریم‌های غربی‌ها علیه روسیه تصریح کرد: «عرضه گاز مجارستان بدون هیچ گونه اختلالی ادامه خواهد داشت».
طبق قرارداد ۱۵ ساله که در سال ۲۰۲۱ و پیش از شروع جنگ اوکراین، امضا شد، مجارستان از روسیه سالانه ۴.۵ میلیارد متر مکعب گاز عمدتا از طریق بلغارستان و صربستان در خط لوله ترک استریم دریافت می‌کند.
بر اساس داده‌های وب سایت اپراتور انتقال گاز «بلغارترانس گاز»، خط لوله گاز ترک استریم برای تعمیر و نگهداری از ۵ تا ۱۲ ژوئن (۱۵ تا ۲۲ خرداد) متوقف خواهد شد.
وزیر خارجه مجارستان در این رایزنی با مقام روس بار دیگر اعلام کرد که بوداپست خواهان تداوم همکاری با مسکو در زمینه انرژی هسته‌ای است و اجازه اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا را که سبب آسیب وارد آمدن به این همکاری‌ها بشود، نخواهد داد.
مجارستان علاوه بر اینکه اغلب نیازهای انرژی خود را از روسیه وارد می‌کند، در نظر دارد در همکاری با شرکت دولتی «روس اتم» روسیه، ظرفیت نیروگاه هسته‌ای «پاکش» را افزایش دهد و دو راکتور جدید به چهار راکتور این نیروگاه اضافه کند.
پیتر سیارتو در صحبت با الکساندر نوواک خبر داد که مجارستان مذاکراتی را برای افزایش نقش شرکت فرانسوی «فراماتوم» در توسعه نیروگاه پاکش انجام داده است چرا که دولت آلمان از تحویل تجهیزات کنترلی برای راکتورهای جدید در این نیروگاه جلوگیری کرد.
رایزنی وزیر خارجه مجارستان با معاون نخست وزیر روسیه و اطمینان بخشی او درباره تدارم مراودات بوداپست با مسکو در شرایطی انجام شده که این کشور عضو اتحادیه اروپا بارها مخالفت خود را با تحریم‌های آمریکا و متحدانش علیه روسیه اعلام کرده است.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdccm4qss2bqp18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها