تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۳
امام جمعه شهرستان نیمروز گفت: شعار سال باید تبدیل به یک گفتمان و گرایش و رفتار‌هایی در سطح مختلف جامعه شود.
شعار سال باید به گفتمان رایج در جامعه تبدیل شود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی اشرفیان در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: مقام معظم رهبری براساس یک حکمت و سنت حسنه هر ساله نامگذاری هدفمندی برای سال دارند که این شعار سال بر اساس شرایط، ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های کشور است.
 
وی افزود: ایشان پس از ساعت‌ها فکر و تامل و مطالعه و استفاده از خرد جمعی و مشورت با اهل فن و خبره مسیر و اولویت‌بندی مسئولان کلان کشور و همراهی مردم را مشخص می‌کند و با توجه به شرایط خاص کشور‌ از ابتدای دهه ۹۰ نام و شعار سال را بیشتر به سمت مسائل اقتصادی سوق دادند.
 
امام جمعه شهرستان نیمروز تصریح کرد: از آنجا که یکی از موانع عدم تحقق مطلوب شعار سال عدم فهم دقیق از چیستی و چرایی نامگذاری سالهاست، این مسئله نیازمند جهاد تبیین است.
 
وی ادامه داد: و وظیفه مهم اهالی تریبون و رسانه جهاد تبیین برای فهم عمیق شعار‌های سال است که سیاست‌های کلان و مهم نظام را مشخص می‌کند و قطعاً این امر بدون همراهی و مشارکت مردم تحقق پیدا نمی‌کند و موفق نخواهد بود.
 
وی گفت: مردم باید مفهوم و ابعاد و چگونگی تحقق شعار سال را بدانند و در خرید و حمایت از کالای ایرانی تعصب داشته باشند و هم مسئولین با برنامه‌ریزی علمی و دقیق و هدفمند کمر همت ببندند برای تحقق این امر که گره گشایی واقعی از مشکلات مردم است و از کار‌های صرفاً نمایشی و بی‌محتوا و فقط نصب بنر اجتناب کنند.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین اشرفیان اذعان کرد: رهبر حکیم انقلاب با شعار‌های سالانه خود بنیان‌های تمدن‌سازی و پایداری اقتصادی و اجتماعی یک جامعه مطلوب را تعیین می‌کند و لذا مقام معظم رهبری همه ساله برای تبیین شعار سال بهترین و مقدس‌ترین مکان در ایران یعنی حرم مطهر علی بن موسی الرضا را انتخاب می‌کنند که میعادگاه میلیون‌ها ایرانی در آغاز سال نو است.
 
امام جمعه نیمروز با بیان اینکه شعار سال مهار تورم و رشد تولید یک جنبه سلبی دارد، گفت: مهار تورم یک بعد ایجابی دارد که رشد صنعت تولید است و در حال حاضر مدیریت نقدینگی، کاهش هزینه‌ها و وابستگی بودجه کشور به درآمد‌های نفتی، انظباط و شفافیت مالی بانک‌ها از جمله مواردی است که نقش مهمی در کنترل تورم دارند و در بحث حمایت از تولید و سیاست‌های مهم کشور در طول این چهل و‌اندی سال بوده است.
 
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه باید موانعی که بانک‌ها در ارائه تسهیلات پیش پای علاقه‌مندان به اشتغال و تولید گذاشته‌اند حذف شود، باید انواع یارانه‌ها برای تولید در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار بگیرد و بخش خصوصی و دولتی ملزم به خریدار از تولیدات داخلی شود.
 
انتهای خبر/ ف
  https://asrehamoon.ir/vdcfxcdyxw6dtja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما