تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۰
یک کارشناس کسب‌وکار گفت: ابتدا باید روی تغییرات درونی خودتان کار کنید تا دیده شوید و در شغل خود رشد کنید.
سرنوشت کار و زندگی ما به تغییرات خودمان بستگی دارد
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ پویا واثق ملکی کارشناس حوزه کسب و کار اظهار کرد: یک نفر به نسبت تغییرات درونی اش، کسب و کارش متحول خواهد شد؛ به طور مثال اگر شما در شرکتی کارمند هستید و نیاز به رشد در کار خودتان و دیده شدن دارید، اول باید روی تغییرات درونی خودتان کار کنید تا دیده شوید و رشد کنید.
وی افزود: اگر صاحب کسب و کارید بدانید که هر کسب و کاری به نسبت تغییرات مثبت مدیرش رشد خواهد کرد.
این کارشناس کسب و کار اضافه کرد: تنها چیزی که در دنیا ثابت هست، تغییر است. تغییر آگاهی، جستجو و پویایی می‌خواهد؛ خیلی از ما تصمیم می‌گیریم که تغییراتی در زندگی و کار خود داشته باشیم ولی واقعیت این است که تا خودمان تغییر نکنیم، تغییری اتفاق نخواهد افتاد.
وی با بیان اینکه ما دقیقاً در یک مسابقه دو هستیم و هرشخصی که تغییرات مثبت بیشتری را انجام دهد از بقیه جلو می‌افتد، تصریح کرد: کشور‌ها و جوامعی که زودتر به دنبال تغییرات اقتصادی بوده‌اند موفق‌تر هستند و کشور‌هایی که دیر به سراغ تغییرات مثبت بروند یا کند به سمت تغییرات اقتصادی حرکت کنند از بقیه جا خواهند ماند.
این کارشناس کسب و کار یادآور شد: کشور‌های پیشرفته دنیا اهمیت تغییرات را به خوبی درک کرده‌اند و شرکت‌ها و سازمان‌های آن‌ها همیشه به مدیران خلاق و افرادی که مشتاق ارائه راهکار‌های عملی و تغییرات مثبت هستند اهمیت بسیاری می‌دهند؛ در واقع در همه جای دنیا، افرادی که به دنبال تغییرات مثبت در کار و زندگی خودشان هستند، افراد بسیار باارزشی هستند.
وی تصریح کرد: آن‌ها همیشه در کار و شرکت و موسساتی که کار می‌کنند می‌درخشند، اعتماد به نفس بالاتری دارند، مورد احترام همکاران خود هستند و همیشه بیشتر از دیگران در کار خود رشد می‌کنند و مورد توجه هستند؛ کسی که توانایی این کار را دارد و مسیر عصبی آن را برای خودش می‌سازد در جنبه‌های دیگر زندگی اش به غیر از کار هم موفق است.
پویا واثق ملکی با بیان اینکه اگر شما خلاقیت و ایده‌های خوبی در کار خود داشته باشید، در سایر جنبه‌های زندگی خودتان هم می‌توانید داشته باشید افزود: این ذهن پویای شما همیشه در کنار شما خواهد بود و شما را همه تحسین خواهند کرد؛ مثل ماشین مدل بالایی که هم در جاده مدل بالاست و هم در داخل شهر.
این کارشناس حوزه کسب و کار گفت: برای ایجاد تغییرات باید چند باور را در خود ایجاد کنیم:
-اولین باور: تغییر کردن باور‌ها بسیار آسان هست و ما به راحتی می‌توانیم تغییر کنیم.
-دومین باور: من با هر تغییری که ایجاد می‌کنم، صد‌ها برابر قدرت ایجاد تغییرم بیشتر می‌شود.
در واقع وقتی شما تغییر مثبتی ایجاد می‌کنید، قدرت و مسیر عصبی ایجاد تغییرات بیشتر را برای خودتان می‌سازید.
-سومین باور: باید بپذیرید که مسئولیت هر چیزی در کار خودتان به خودتان مربوط است؛ وقتی این را می‌پذیریم مهم‌ترین گام را برای تغییرات برمی‌داریم. زمانی که می‌پذیریم روی پا‌ی خودمان ایستاده‌ایم و به هیچ کسی وابسته نیستیم، می‌توانیم تصمیمات محکم بگیریم.
حالا چطور می‌توانیم با گام‌هایی که یاد گرفتیم، تغییرات پایداری را در خود ایجاد کنیم؟
پویا واثق ملکی با بیان اینکه چطور می‌توانیم با گام‌هایی که یاد گرفتیم، تغییرات پایداری را در خود ایجاد کنیم گفت: در واقع ما تبدیل به چیزی می‌شویم که تمرین می‌کنیم.
وی تصریح کرد: باید یک دفتر داشته باشید و ۲۰ تغییری که انجام آن‌ها باعث تحول در شخصیت خودتان یا کسب و کارتان شده است را بنویسید؛ زمانی که این کار را می‌کنیم، کمک می‌کنیم تا مسیر عصبی تجربیات ما ساخته شود.
تغییر افراد دیگر
پویا واثق ملکی افزود: به یاد داشته باشید هیچوقت به دنبال تغییر افراد دیگر نباشید. مگر کسانی که به دنبال تغییر، رشد و پویایی اندیشه خودشان هستند و در اصطلاح پویا اندیش هستند و همیشه به دنبال رشد و جستجو و تغییرات‌اند؛ کسی که به دنبال تغییر کردن نباشد، شما هر کاری هم انجام بدهید تغییری اتفاق نخواهد افتاد و در واقع شما وقت و زمان خودتان را تلف کرده‌اید.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcgz79qqak9nt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما