تاریخ انتشار :جمعه ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۷
امام جمعه موقت زابل گفت: روز دوازدهم فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، که با رأی اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یافت.
دوازدهم فروردین تجلی انتخاب تاریخی مردم سالاری دینی مردم بود
به گزارش پایگاه‌خبری عصرهامون به نقل از اوشیدا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدقاسم هاشمی امین خطیب نمازجمعه این هفته زابل پس از سفارش به تقوای الهی و تسلیت وفات حضرت خدیجه(س) بیان کرد: حضرت خدیجه(س) این بانوی ممتاز و شخصیت بزرگ اسلام در شرایطی زندگی می‌کرد که جامعه، جامعه آلوده‌ای بود و جامعه غرق در گناه و معصیت و نافرمانی بود اما مراقبت برحفظ ایمان و عفت کرده، وقتی پیامبر از معراج در حال برگشت بودند جبرییل گفتند که خواسته ای دارم خواسته من این است که به خدیجه از جانب خدا و از جانب من سلام برسانید.

وی افزود: آنقدر از شخصیت بزرگ بانوی اسلام نگفتیم که دیگرانی به طمع افتاده اند که این جایگاه را بگیرند ویکی از مولفه‌های زندگی حضرت خدیجه(س) پاک زیستی او بود در اوج رذائل اخلاقی جامعه آن زمان حضرت خدیجه(س) پاک زندگی کردو فرهنگ دین و اسلام می‌خواهد بانوی تراز اسلامی، بانوی مسلمان پاک زندگی کند از فحشا و فساد دور باشد.

حجت‌الاسلام هاشمی امین تصریح کرد: فرهنگ اسلام می‌خواهد که زن مورد جسارت و توهین قرار نگیرد او انسان است شرافت دارد اشرف مخلوقات است از همه بالاتر است و هر موجودی در دنیا حرمت دارد حیوانات حرمت دارد اما انسان شده اشرف مخلوقات چون عقل داده به او قدرت انتخاب و اختیار داده است به او انسان می‌تواند به جایی در اثر پاکی برسد که خدا در برابر ملائک به اوافتخار کند.

وی خاطرنشان کرد: رشادت‌های مردم سیستان و واقعیت‌های این مردم در طول تاریخ چه شیر مردهایی رفته اند برای جنگ جواب خون شهدا را دارید؟ برهنگی از بد حجابی گذشته ایم و به بی حجابی رسیده ایم مرد و زن هم نداریم گاهی مردها با یک ظاهری در جامعه می‌آیند که برخی در منزل حیا میکنند اینجور باشند

خطیب نمازجمعه زابل تاکید کرد: دوازدهم فررودین روز جمهوری اسلامی ایران است این روز را تبریک عرض میکنم، که این انتخابات تاریخی در سال ۵۸ با ارا و نظر مردم شکل گرفت یعنی دو عنصر در این نظام است یک نظر مردم و قوانین اسلام اگر هرکدام از هم جدا شود نمی‌تواند این نظام به سعادت برسد نظامی که شهیدان زیادی داده باید این دو عنصر در او باشد.

حجت‌الاسلام هاشمی امین ادامه داد: هم مردم و هم اسلام از همان روز اولی که این نظام تشکیل شد و با رای قاطع همه مردم این رای را دادند از همان روز اول دشمنی‌ها با این نظام شروع شد و با مخالفتها و ترورهای عجیبی که هر نظامی را از پا در می‌آورد و نمایندگان مجلس رئیس جمهور وشخصیت‌هایی را از ما گرفتند جنگ هشت ساله راه انداختند، تحریم‌هایی راه انداختند، فتنه های چند لایه ای تدارک دیدند که هر نظامی بود از پا در می‌آمد.

وی افزود: اما دشمن چرا نمی‌داند که با همه توان خودش مایه گذاشته و نمی‌شود باید فکر کند که چرا این نظام از پا در نمی‌آید؟هر چند خیلی تلاش کردند اما نمی‌دانند خداست که این نور را حفظ می کند و چه بسا مشرکین نخواهند این نظام نظام الهی است و امیدوار هستیم این نظام قدرتمند تر از همیشه و تحت امر رهبری که این نظام و اسلام را حفظ کرده است پیشرفت کند و گام بردارد.

خطیب نمازجمعه زابل تاکید کرد: نکته دیگری عرض می‌کنم و آن مسئله آب است که مدت‌هاست در تریبون‌ها و رسانه‌ها گفته می‌شود ومردم چشم انتظار هستند و مردم اندک امیدی که دارند باید تقویت شود اگر مسئولین زحمت کشیده ‌برای مردم بگویند و اطلاع مردم برسانند تا مردم امید پیدا کنند.

امام جمعه موقت زابل گفت: نکته دوم توصیه به خودمان در استفاده از آب است که باید رعایت کنیم، اسراف نکنیم نمی‌گویم استفاده نشود درست استفاده شود.

انتهای خبر/


 
 
https://asrehamoon.ir/vdcdfj0f5yt0ko6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما