تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۱۲
قطار مشکلات به آتش نشانی سراوان رسید؛

بزرگترین دستگاه خدمات رسان شهری فاقد تجهیزات پیشرفته

آتش نشانی سراوان فاقد امکانات پیشرفته و کافی است که این موضوع در زمان وقوع بحران می‌تواند مشکل ساز شود.
بزرگترین دستگاه خدمات رسان شهری فاقد تجهیزات پیشرفته
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از شستون، کمبود امکانات و تجهیزات در دستگاه‌های امداد رسان و خدمات‌رسان علاوه بر اینکه توان کمک رسانی را کاهش می‌دهد می‌تواند برای جان شهروندان نیز خطر آفرین باشد، آتش نشانی یکی از ارگان‌هایی است که به مردم خدمات رسانی می‌کند و مستقیم با جان و مال مردم مرتبط است.

علی این حال این نهاد امداد رسان در سراوان با کمبود امکانات و تجهیزات برای انجام عملیات‌های کمک رسانی در مواقع بحران مواجه است و از آنجایی که آتش نشانی یکی از مشاغل سخت و پر استرسی است کمبود امکانات می‌تواند مشکلات آتش نشانان را دو چندان کند.

داشتن امکانات و خودروهای مناسب، تجهیز و پیشرفته در کنترل بحران حرف اول را می‌زند اما شهرستان سراوان در جنوب شرق‌ترین نقطه کشور از داشتن آن محروم است و چنانچه حادثه‌ای سنگین در این منطقه رخ دهد نمی‌توان خدمات مناسبی را ارائه کرد.

از سوی دیگر با داشتن ماشین آلات مدرن در زمان بحران سرعت خدمت‌رسانی را می‌توان بهبود بخشید و خسارات کمتری را بر جای گذاشت از این رو نیاز است متولیان امر برای تامین تجهیزات کامل بزرگ‌ترین دستگاه خدمات رسان شهری تدابیر لازم را اندیشیده کنند.

سیروس محمدی، رئیس آتش‌نشانی سراوان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: آتش‌نشانی سراوان ۲۰ نیرو دارد که در سه شیفت و در هر شیفت ۶ نفر در حال خدمت‌رسانی به شهروندان عزیز هستند، در حال حاضر ۲ ماشین فعال آتش‌نشانی داریم که در سطح شهر سراوان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در زمینه امکانات کمبودهای زیادی داریم، وسایل امداد و نجات اصلاً نداریم، چندین سال هست که خرید مناسبی نداشته‌ایم، از مسئولان درخواست داریم تا بودجه‌ای به آتش‌نشانی سراوان اختصاص دهند تا وسایل و کمبودهایی که داریم مرتفع شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: معضل دیگر که متاسفانه گاها مشاهده می‌شود که برخی از شهروندان در زمانی که جایی از شهر جان و مال مردم در خطر هست، با لجاجت جلوی ماشین آتش‌نشانی می‌ایستند و با وجود آژیر و بوق از سر راه کنار نمی‌روند که ما این تقاضا را از شهروندان عزیز داریم که وقتی ماشین آتش‌نشانی را می‌بینند بالاخص زمانی که آژیر آن روشن است راه را باز کنند تا نیروهای آتش نشانی به موقع به محل برسند تا جان و مال مردم را که در خطرهستند نجات دهند.

محمدی اضافه کرد: در حال حاضر موجودی آتش نشانی سراوان ۲ خودرو معیوب است و با همین امکانات باید مناطق اطراف را نیز امداد رسانی انجام دهیم؛ گاهی اوقات نیز از شهرداری محمدی ماشین آتش نشانی اعزام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: سراوان ۲ ایستگاه آتش‌نشانی دارد که ایستگاه شماره ۱ فعلا غیرفعال و ایستگاه شماره ۲ که ما در آن مستقر هستیم به طور کامل تجهیز نیست، فاقد درب، حیاط و ساختمان مناسب است و از لحاظ امنیتی نیز مشکل دارد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcbswb8wrhbszp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما