تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۹
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استان ظرفیت‌های مهمی در حوزه کشاورزی، دامداری، شیلات، معادن و صادرات و واردات دارد که شرکت‌های دانش‌بنیان برای شکوفایی این ظرفیت‌ها باید هدف‌گذاری کنند.
شرکت‌های دانش‌بنیان برای شکوفایی ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان هدف‌گذاری کنند
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، محمد کرمی در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با اشاره به شعار سال و بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد: مهار تورم و رشد تولید یک فرمان از سوی رهبر معظم انقلاب است که باید در کف میدان اجرایی و عملی شود و این‌گونه نباشد که تنها به‌عنوان یک شعار صرف و سربرگ اداری باشد و در انتهای سال هم بازخوردی نداشته باشد.
 
 وی افزود: برای عملیاتی‌شدن فرمان رهبر معظم انقلاب باید استعدادهای استان سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف شکوفا و به بهره‌برداری رسد.
 
استاندار تصریح کرد: حوزه‌های مختلفی در استان وجود دارد که باید توسعه یابد.
 
 وی خطاب به مدیران پارک علم و فناوری گفت: شما مسئولین یک مرکز تحقیقاتی هستید که باید فکر کنید که از ظرفیت‌های خدادادی که در این استان وجود دارد چه استفاده‌هایی می‌توان کرد تا با استفاده از این ظرفیت‌ها برای استان تولید ثروت داشته باشیم.
 
 کرمی تصریح کرد: یکی از این حوزه‌ها، حوزه تجارت است که استان سیستان و بلوچستان با موقعیت ویژه‌ای که دارد باید در حوزه تجارت و واردات و صادرات با کشورهای همسایه از جمله افغانستان، پاکستان، کشورهای عربی و آفریقایی فعال شود و نیازمندی‌های این کشورها از طریق صادرات از استان سیستان و بلوچستان تأمین شود.
 
 وی تأکید کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های استان بخش معادن است که به طور مؤکد تأکید کردیم که معدن‌کاران نباید فرآورده‌های معدنی را به‌صورت خام از استان خارج کنند و باید صنایع فراوری در استان راه‌اندازی شود و شرکت‌های دانش‌بنیان برای راه‌اندازی صنایع فراوری هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کنند.
 
 استاندار اظهار کرد: در حوزه کشاورزی نیز این استان با شرایط آب‌وهوایی خاص خود و برعکس آنچه همه فکر می‌کنند، محصولات خاص خود را دارد که از جمله می‌توان به ارقام باارزش خرما و همچنین محصولات گرمسیری اشاره کرد که پارک علم و فناوری باید برای این محصولات تا مرحله تجاری‌سازی و صادرات برنامه‌ریزی کند.
 
 وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی باید به‌صورت ویژه‌کار کنیم و تعاونی‌های دانش‌بنیان تشکیل شود.
 
 کرمی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری با همه دستگاه‌های اجرایی باید هم‌افزایی داشته باشد و نباید جزیره‌ای کار کند چرا که عملکرد جزیره‌ای عدم موفقیت در کارها را به دنبال دارد.
 
 استاندار عنوان کرد: آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها باید تعامل خوبی با پارک علم و فناوری داشته باشند چرا که جوانان آمادگی ذهنی خوبی دارند و با ایجاد تحرک فکری، بارش فکری در آنها ایجاد می‌شود؛ لذا باید این ارتباط بین آموزش‌وپرورش، دانشگاه و پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان به‌صورت قوی شکل بگیرد.
 
انتهای خبر/ س
 
  https://asrehamoon.ir/vdchx6nzm23nm6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها