تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۵
مینو محرز در گفتگو با دانا عنوان کرد؛

افزایش میزان فوتی‌ها در پیک هشتم

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه ویروس جدید بیشتر ریه را درگیر می کند، گفت: پیک هشتم سبب شد تا میزان موارد ابتلا و مرگ و میر در کشور افزایش یابد.
افزایش میزان فوتی‌ها در پیک هشتم
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص آخرین وضعیت سویه جدید کرونا اظهار داشت: آمارها نشان دهنده افزایش موارد ابتلا به کرونا در کشور است، چرا که تعداد بستری‌ها و مرگ و میر آن هم بالاست.
وی در ادامه با بیان اینکه ویروس موجود از خانواده اُمیکرون با توجه به جهشی که داشته بیشتر از نمونه‌های قبلی امیکرون ریه را درگیر می‌کند، گفت: زمستان سال گذشته درگیر زیر سویه قبلی با نام XBB بودیم که میزان سرایت آن بالا بود، با این حال خیلی ریه را درگیر نمی‌کرد، اما ویروس جدید باعث بیماری سخت‌تری می‌شود.

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام نوروز عامل افزایش شیوع کرونا

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه دید و بازیدها و سفرهای نوروزی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب شد تا شیوع بیماری در بین مردم به یکباره افزایش یابد.
به گفته محرز،‌ متاسفانه افرادی که بیماری زمینه‌ای داشتند بیشتر درگیر این بیماری شدند و این امر سبب شد تا میزان موارد مرگ و میر بالا رود.

افزایش تعداد شهرهای قرمز کرونا در کشور

وی با بیان اینکه اکنون در پیک هشتم کرونا قرار داریم، تصریح کرد:  تعداد شهرهای قرمز کرونا در سراسر کشور رو به افزایش است.

تاکنون گزارشی مبنی بر ورود سویه۵۱ XBB  در کشور اعلام نشده است

عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا در خصوص سویه جدید کرونا با عنوان XBB۵۱ گفت: تعطیلات نوروزی منجر شد تا در جریان اطلاعات دقیق قرار نگیریم، هرچند که تاکنون گزارشی مبنی بر مشاهده این بیماری در  کشور اعلام نشده است، اما لازم است حساسیت و مراقبت‌های خود را افزایش دهیم، این در حالیست که شنیده‌ها حاکی از آن است که شیوع سویه‌های جدیدتری از کرونا مانند XBB۵۱ که از خانواده اومیکرون بوده در دنیا مشاهده شده است.   

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcjioeviuqeioz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما