تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۰
رئیس افتخاری اتحادیه فوتبال روسیه، خبر امتناع حضور تیم ملی این کشور در مسابقات کافا را تأیید کرد.
امتناع روسیه از شرکت در مسابقات کافا
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ در شرایطی که فدراسیون فوتبال روز گذشته با انتشار یک بیانیه رسمی اعلام کرد که تیم ملی فوتبال ایران در دهه آخر خرداد در رقابت‌های فوتبال آسیای مرکزی شرکت خواهد کرد، ویاچس کولوسکوف، رئیس افتخاری اتحادیه فوتبال روسیه به خبرگزاری تاس گفت که از تصمیم این فدراسیون در عدم حضور در این رقابت‌ها حمایت می‌کند.
دیروز دبیر کل RFU به خبرنگار ما گفته بود که تیم ملی روسیه در این رقابت‌ها شرکت نخواهد کرد. کولوسکوف در این باره گفت:" من معتقدم که یک تصمیم واقع‌بینانه و درست است چرا که اهداف ما از حضور در این رقابت‌ها تامین نمی‌شود. تیم ملی ما فعلا درگیر رقابت مهمی نیست و فایده‌ای ندارد که بازیکنان پس از یک فصل شلوغ در تیم ملی جمع بشوند. این تصمیم درست است چرا که شرکت در این مسابقات ممکن است هزینه بالایی برای ما در پی داشته باشد. "
قبلا هم فدراسیون فوتبال روسیه اعلام کرده بود به دلیل شرایط میزبانی باید برای حضور در این رقابت‌ها کمی مداقه کند که در نهایت تصمیم بر عدم حضور تیم ملی فوتبال روسیه، مطرح‌ترین رقیب احتمالی ایران در این رقابت‌ها گرفته شده است.
با این وصف تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی با ستاره‌هایش به این رقابت‌ها خواهد رفت که حریفان قدرتمندی در آن حضور ندارند و سطح بالاترین رقیب ایران، ازبک‌ها خواهند بود. با این حال هیچ حرکتی برای دیدن امکانات کشور میزبان نیز انجام نشده و مشخص نیست که ملی‌پوشان در چه شرایطی بعد از فصل طولانی فوتبال‌شان در اردوی تیم ملی حاضر می‌شوند.
فدراسیون فوتبال روسیه، رقابت سوپر لیگ این کشور را در آن تاریخ برنامه‌ریزی کرده و یکی از دلایل لغو این رقابت‌ها همین است.
ایران، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و افغانستان در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند و احتمال حضور تیم ملی عمان نیز در این تورنمنت وجود دارد.
مسابقات کافا در دو گروه سه تیمی برگزار شده و برندگان هر گروه به فینال خواهند رسید که این به معنای انجام سه مسابقه در دوره هشت روزه برگزاری این مسابقات است.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcc1oqs02bqp18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما