تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۶
در نشست خبری نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد؛

وعده می‌دهند حقابه را گرفتیم، پس این آب کجاست؟/ گره‌زدن سرنوشت سیستان به حقابه یک خیانت است

نماینده مردم سیستان گفت: گره‌زدن سرنوشت سیستان به حقابه یک خیانت است.
وعده می‌دهند حقابه را گرفتیم، پس این آب کجاست؟/ گره‌زدن سرنوشت سیستان به حقابه یک خیانت است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصرهامون، حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت مردان در موضوع حقابه سیستان بیان کرد: دولتمردان وعده‌ها و قول‌ها می‌دهند که حقابه سیستان را گرفته‌ایم؛ اما در عمل چیزی نمی‌بینیم، سفیر ایران در افغانستان اعلام می‌کند حقابه را گرفته‌ایم؛ اما سؤال اینجاست پس این آب کجاست؟
 
حبیب‌الله دهمرده تصریح کرد: متأسفانه این وعده‌ها و قول‌های بی‌اساس تنها موجب فرصت‌سوزی می‌شود و زمان برای حل مشکل آب سیستان از دست می‌رود.
 
نماینده مردم سیستان ادامه داد: آقایان با وعده‌های خود ما را سرگرم کردند که انتقال آب از دریای عمان را تسریع نکنیم، آب ژرف را انجام ندهیم و فرصت‌ها یک‌به‌یک از دست بروند و زمانی برسد که وقتی شیر آب را باز می‌کنیم، آبی موجود نباشد.
 
وی با اشاره به اینکه به‌عنوان نماینده مردم به جد از این نوع عملکرد انتقاد دارم و انتقاد شدید هم دارم افزود: به همین دلیل استیضاح وزیر امور خارجه را در صحن علنی مجلس مطرح و باقدرت پیگیر و دنبال خواهم کرد.
 
دهمرده با بیان اینکه نباید سرنوشت سیستان را به حقابه گره بزنیم بیان کرد: هرآن‌کس که سرنوشت منطقه سیستان را به حقابه ببندد یا شناختی از این موضوع ندارد و یا یک خائن است و نگاه سومی وجود ندارد.
 
وی عنوان کرد: در کنار پیگیری حقابه باید مسئله انتقال آب از دریای عمان و مسئله آب‌های ژرف باید تسریع پیدا کند.
 
وی در خصوص استفاده از آب‌های ژرف برای منطقه سیستان گفت: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع فقط برای سیستان ردیف بودجه نقدی تخصیص‌یافته که باید این پروژه تسریع و مشکل آب شرب مردم منطقه حل شود.
 
این نماینده مجلس اظهار کرد: در موضوع حقابه ما باید بدانیم که طرف حساب ما طالبان نیستند؛ بلکه بدخواهان بشریت که در رأس آنها انگلستان، امریکا، اسرائیل و آل‌سعود است که بند کمال خان را ساختند.
 
دهمرده ادامه داد: قبل از اینکه بند کمال خان ساخته شود در اثر سیلاب‌ها سالانه ۳ تا ۴ میلیارد مترمکعب ورودی آب را شاهد بودیم، ولی از زمانی که بندکمال خان ساخته شد تنها ۱۰ میلیون مترمکعب ورودی آب به منطقه داشتیم و متأسفانه در سال زارعی امسال حتی یک میلیون مترمکعب هم ورودی آب به سمت سیستان را نداشتیم.
 
دولت مکلف به اجرای قانون است
 
دهمرده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نماینده مجلس وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر قانون را دارد افزود: انتقال آب از دریای عمان، حقابه، رودخانه هیرمند، آب ژرف و موارد دیگر در مجلس شورای اسلامی قانون شده است و دولت مکلف به اجرای قانون است.
وی با انتقاد از عملکرد برخی از مدیران در استان بیان کرد: به استاندار گفتم اگر با مدیران قبلی بخواهد ادامه دهد همچون استاندار سابق زمین خواهد خورد.
 
دهمرده همانطور که به عملکرد استاندار سابق انتقاد داشتم به استاندار جدید نیز فرصت داده‌ایم و تا زمانی که کار انجام دهد از وی تشکر و او را همراهی می‌کنیم و در این زمینه با کسی تعارف نداریم.
 
وی همچنین در خصوص بحث کاهش هزینه قبض‌های برق برای مردم سیستان بیان کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته توانستیم ارزان‌ترین برق را برای منطقه سیستان کسب کنیم.
 
وی با اشاره به وضعیت اشتغال‌زایی در منطقه سیستان افزود: با قانون شدن و اجرایی‌شدن پروژه‌های مختلف نظیر بزرگراه زابل - زاهدان، آب‌های ژرف، نیروگاه میل نادر و سایر پروژه‌ها که به مرحله اجرا رسیده است برای هزاران نفر اشتغال‌زایی ایجاد شده است.
این عضو کمیسیون آموزش مجلس نیز بیان کرد: در خصوص بحث دانشگاه فرهنگیان افراد از همان ابتدا که وارد می‌شوند حقوق دریافت می‌کنند و این یعنی یک فرصت اشتغال که ایجاد شده است.
 
متخلفین در آموزش‌وپرورش برکنار می‌شوند
 
 دهمرده با اشاره به برخی تخلفات که در اموزش و پرورش صورت گرفت بیان کرد: با سرپرست این وزارت‌خانه دراین‌خصوص صحبت و قول برخورد و برکناری متخلفین از کار را داد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای تعامل بین قوا بیان کرد: در اداره کشور باید هر سه قوه تعامل و وظایف خود را به‌درستی اجرا کنند تا ماشین اداره کشور رو به پیشرفت حرکت کند.

وی با اشاره به رأی اعتماد برای وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: وزیر اولی را که آقای رئیس‌جمهور معرفی کرد من رای ندادم و رای نیارود و وزیر دوم هم نتوانست نمایندگان را قانع و رای نیاورد.

وی ادامه داد: در خصوص رای اعتماد به وزیر سوم آقای نوری وی به دفتر کار بنده در تهران مراجعه و با من صحبت کرد و برنامه‌ای از کارهای در دست اقدام خود ارائه کرد و خواست تا رای اعتماد از مجلس بگیرد که با ارائه برنامه‌های خود برای حوزه آموزش‌وپرورش در صحن مجلس من به وی رای دادم و توانست رای سایر نمایندگان را هم کسب و به‌عنوان وزیر آموزش‌وپرورش معرفی شد.

دهمرده بیان کرد: من به عنوان یک نماینده تنها یک رای دارم در هنگام رای گیری، اما هنر من این است که کرمانی نگاه می‌کند که دهمرده به چه کسی رای می‌دهد «لر» نگاه می‌کند، آدم‌های فهمیده نگاه می‌کنند دهمرده چه می‌گوید، چون در مجلس یک سری لیدرها وجود دارند، معتمدینی وجود دارند که وقتی می‌گوید چهار،دو و او اطلاع ندارد به من می‌گوید نظرت در رابطه با این چیست؟

وی ادامه داد: آن کسی که می‌گوید ول کن هر چه شد، او نماینده نیست، آن کسی که در صحن علنی مجلس حضور ندارد، حق الناس می‌کند قاصب است صندلی را از مردم گرفته و خیانت کرده است.

دهمرده گفت: این صندلی حق الناس است حق مردم است و موقعی که رای گیری می‌شود در صحن یک عده نیستند و جای دیگر می‌روند و اصلاً صحن را ندیدند و دنبال کاسبی خود هستند سر مردم کلاه می‌گذارند که باید جواب گوی مردم باشند، این طراز نمایندگی نیست این افراد هم به مردم خیانت و هم به خودشان خیانت می‌کنند.

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcf01dytw6dtva.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما