تاریخ انتشار :جمعه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰
مدیرعامل آبفا سیستان گفت: با توجه به کاهش سطح آب و بروز مشکل در محل برداشت آب خام و ایستگاه پمپاژ چاه نیمه ۳ و ۱ در تمامی مناطق شهری و روستایی سیستان با مشکل افت فشار مواجه هستند.
افت فشار آب در تمامی‌نقاط شهری و روستایی سیستان
به گزارش عصرهامون، مدیرعامل آبفاسیستان در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: با توجه به کاهش سطح آب و بروز مشکل در محل برداشت آب‌خام و ایستگاه پمپاژ چاه‌نیمه ۳ و ۱ در حال حاضر میزان تولید آب خام ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و از سویی فرارسیدن فصل گرما موجب شده میزان مصرف آب شرب افزایش یابد.

وی افزود: به همین دلیل در حال حاضر در تمامی مناطق شهری و روستایی با مشکل افت فشار آب مواجه می‌باشند و عدم‌ رعایت مصرف بهینه آب شرب موجب افزایش اثرات بحران فعلی خواهد شد.

مدیرعامل‌آبفا سیستان ادامه داد: ضمن عذر خواهی از شهروندان  تقاضا می‌شود نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب اقدامات لازم را مدنظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: اکیپ‌های تخصصی آبفا از ساعات اولیه بروز بحران جهت کاهش اثرات منفی آن، مشغول فعالیت می‌باشند و در مرحله اول علاوه بر تجهیز ناوگان تانکری به ۳ دستگاه تانکر جدید اعزامی از زاهدان، در حال نصب بارج شناور در محل چاه نیمه ۳ و نصب پمپ جدید در ایستگاه پمپاژ چاه نیمه ۱ جهت افزایش ظرفیت برداشت آب می‌باشد و طی ۷۲ ساعت آینده وضعیت آب شرب به حالت پایدار بازخواهد گشت.

حسینی ادامه داد:در پایان هر‌گونه شایعه در خصوص آغاز جیره‌بندی آب شرب در منطقه سیستان به شدت تکذیب می‌شود.


انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcdzn0foyt0k56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما