تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۴
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

۶ هزار طرح در سیستان و بلوچستان تسهیلات اشتغال دریافت کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته در مجموع به ۶ هزار طرح از محل منابع بانکی مشاغل خانگی و جزء ۲ بند تبصره ۱۶ قانون بودجه، در این استان تسهیلات اشتغال پرداخت شد
۶ هزار طرح در سیستان و بلوچستان تسهیلات اشتغال دریافت کردند
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حامد آرامش در دومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان در سال ۱۴۰۲  بیان کرد: دولت سیزدهم برای حمایت از توسعه کارآفرینی، ایجاد اشتغال و رشد تولید تسهیلات ارزان‌قیمت برای متقاضیان در نظر گرفته است که عمدتاً در حوزه مشاغل خانگی، کسب‌وکارهای نوپا، شرکت‌های تعاونی و مشاغل پرکشش و زودبازده مصرف می‌شود.

وی افزود: براین‌اساس سال گذشته از محل منابع تسهیلات مشاغل خانگی، یک‌صد و یازده میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به سیستان و بلوچستان ابلاغ شد که تا پایان سال، بیش از ۹۷ میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل به یک هزار و ۱۷۰ طرح پرداخت شده است و مابقی نیز تا زمان ابلاغ تسهیلات اشتغال سال ۱۴۰۲، پرداخت خواهد شد

 دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: تسهیلات جدید مشاغل خانگی باتوجه‌به عملکرد سال گذشته استان‌ها و ظرفیتی که استان‌ها در مشاغل خانگی دارند، در نظر گرفته می‌شود و با اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امسال همه استان‌ها افزایش پرداختی تسهیلات را خواهند داشت.

آرامش ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمرکز بر توسعه کمی و کیفی پشتیبان است تا شاهد شکل‌گیری شبکه‌های مشاغل خانگی از تولید تا عرضه باشیم.
 
 وی جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه را از دیگر منابع بانکی برای پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت اشتغال بیان کرد و افزود: از این محل نیز، چهارهزار و ۷۸۳ طرح در سال گذشته تسهیلات دریافت کرده‌اند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان میزان اشتغال ایجاد شده از محل منابع تسهیلات مشاغل خانگی و جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه را تا پایان سال گذشته، حدوداً شش هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد.
 
 آرامش خاطرنشان کرد: به‌زودی تسهیلات اشتغال خانگی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد و امیدواریم با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عمل شاهد جذب حداکثری منابع و در نتیجه رشد اشتغال استان باشیم.

انتهای خبر/ق
  https://asrehamoon.ir/vdcep78zxjh8pzi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما