تاریخ انتشار :جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۰
امام جمعه زابل گفت: مردم سیستان نسبت به حقابه دل‌نگرانی‌هایی دارند و تریبون نمازجمعه کانون اصلی مطالبه حقابه است.
تریبون نمازجمعه کانون اصلی مطالبه حقابه است/ قوه قضائبه نسبت به ترک فعل‌های مدیران ورود کند
به گزارش عصرهامون به نقل از اوشیدا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی عزیزی خطیب نمازجمعه زابل در خطبه‌های این هفته شهرستان، پس از سفارش به تقوای الهی بیان کرد: ازآنجایی‌که همه اذهان متوجه مسئله آب و حقابه است در واقع مردم عزیز سیستان دل‌نگرانی‌های خاص خودشان را دارند و کانون اصلی مطالبه آب و حقابه همین نمازهای جمعه است.
 
وی افزود: ما خوشحالیم که امروز در خدمت یکی از مسئولین ارشد وزارت نیرو و مدیرکل محترم آب‌های مرزی و مسئول مذاکرات فنی در خصوص آب و مسئولین متولی موضوع آب هم ایشان را همراهی می‌کنند و هم مسئولین محلی و انتظار داریم از مسئولین وزارت خارجه هم حضور پیدا کنند و گزارشاتشان را ارائه دهند تا بدون واسطه با مردم صحبت کنند و دغدغه‌ها را طرح کنند.
 
وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در منطقه سیستان داریم این است که مسئولین کمتر با مردم حرف می‌زنند و همین باعث می‌شود آگاهی‌ها کمتر شود و سوءظن ایجاد شود و عده‌ای هم سوءاستفاده از این مسئله ببرند.
 
حجت‌الاسلام عزیزی تصریح کرد: در مورد آب و حقابه مسئولین مواظب باشند این مسئله را تبدیل به دوقطبی بین ملت و دولت نکنند کسی که مسئول سکان‌داری رودخانه‌های مرزی است دیروز و سال‌ها در سنگرهای دفاع مقدس جانش را کف دستش گذاشته بود و هر مسئولی که مسئولیت می‌گیرد فرزندان خود ما هستند؛ اما دشمن دنبال این است دوقطبی ایجاد کند و این ما هستیم که باید هشیار باشیم.
 
وی تأکید کرد: خطاب ما به طالبان است که آبی در دست شماست و شما هم مثل یزیدیان در چهارده‌قرن پیش آب را بستید و تفاوتی بین یزید چهارده‌قرن پیش با شما قائل نیستیم امام ما وقتی که در صفین دید که مذاکره جواب نمی‌دهد از گزینه دیگری استفاده کرد و ما شیعه همان امام هستیم اگر نمی‌دانند تاریخ را مطالعه کنند، امام ما وقتی که آب را در کربلا بستند عزیزترین کس یعنی برادرش را فرستاد و جانش را جلو تیر انداخت تا آب را برساند ما شیعه این امام هستیم.
 
خطیب نمازجمعه زابل خاطرنشان کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران تا کنون از گزینه دیگری استفاده نکرده است از بزرگ‌منشی است، همین حالا میلیون‌ها نفر افغان سر سفره جمهوری اسلامی ایران از همین آب و امکانات دارند استفاده می‌کنند، نعمتی دست شما آمده که آب را بر روی مردم سیستان ببندید، خدا برمی‌گردد تاریخ ثابت کرده اگر سواد دارید بترسید از خدا که آن موقع هیچ‌کس به داد شما نمی‌رسد، خدا گاهی مردمانی را به تشنگی و بیماری مبتلا می‌کند پس صبر می‌کنند و باتدبیر مدیریت می‌کنند.
 
وی ادامه داد: از آن طرف آنها آب را بستند و از این طرف مسئولین عزیز ما باغیرت تمام شبانه‌روز منابع آب را در سیستان از زیر زمین بیرون کشیدند که حقیقتاً کار مجاهدانه‌ای است و خدا دشت تفتیده سیستان را برای شما تبدیل به مادر مهربانی که به فضل الهی متکفن نیاز شما بشود و می‌شود به فضل الهی.
 
وی عنوان کرد: چاه‌هایی که حفر شده و می‌شود این همان عنایات خداست که جا دارد از قوه قضائیه مطالبه کنیم که نسبت به ترک فعل‌ها ورود کند امروز جوانان ما در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستند و اگر بیست سال پیش این کارها انجام می‌شد امروز نیاز نبود این عزیزان چند ماه تمام شبانه‌روز مشغول باشند و جور مدیرانی را بکشند که در سطح ملی و بین‌المللی سال‌ها وظیفه‌شان را عمل نکردند.
 
حجت‌الاسلام عزیزی تأکید کرد: امروز با جدیت موضوع آب سیستان پیگیری می‌شود؛ ولی همه کسانی که دلسوز سیستان هستید نسبت به ترک فعل‌ها که سالیان سال انجام شده بی‌تفاوت نباشید.
 
 
 
انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdciwuazyt1aqr2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما