تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۸
مسئول عقیدتی سیاسی ناحیه زابل:

حجاب و عفاف باعث تحکیم بنیان خانواده می‌شود

مسئول عقیدتی سیاسی ناحیه زابل گفت: حجاب و عفاف که از ضروری‌ترین نیازهای بشر در تأمین امنیت اخلاقی، روانی و تحکیم بنیان خانواده است.
حجاب و عفاف باعث تحکیم بنیان خانواده می‌شود
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حسین کیخا در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: عفاف و حجاب در جامعه بشری به‌ویژه جوامع اسلامی همواره در کنار هم و گاه به‌جای هم به کار رفته‌اند و یکی از عوامل مخرب در پیکره اجتماع و اثرگذار بر روح و جسم آدمی پدیده شوم بی‌حجابی و بدحجابی است.

وی افزود:  هر جامعه‌ای برای اثبات و رشد و بالندگی نیاز به‌سلامت جسمی و روانی دارد؛ یعنی این پدیده ریشه در خانواده دارد و تأثیر خانواده بر جامعه تأثیر به سزایی است، اساس حجاب و پوشش اسلامی یکی از اوامر انسان‌ساز الهی و یکی از احکام حیات‌بخش اسلام در زندگی طیبه است و منطبق بر خطرات بشر و مبتنی بر نیازها و شرایط روانی او و زمینه‌ساز پویایی و کمال انسانی است.

کیخا ادامه داد: یکی از ضروری‌ترین نیازهای بشریت دررسیدن به‌سلامت روانی، اخلاقی و پایبندی به اصول آن حجاب و عفاف است و انسان زمانی می‌تواند به‌سلامت و آرامش روانی برسد که در سایه ایمان و اخلاق زندگی کند و مهم‌ترین دستاورد حجاب آرامش روانی است که رعایت عفاف و حجاب اسلامی می‌تواند شان، مقام و منزلت والای انسان را حفظ کند و وی را در آرامش و امنیت در موقعیتی قرار دهد تا با اتکا به توان و ظرفیت‌های خاص خود، نقش تأثیرگذار خویش را در خانواده و جامعه به‌خوبی ایفا کند.

کیخا تأکید کرد: البته مسئله پوشش فقط اختصاص به زنان نداشته و شامل مردان نیز می‌شود و این حکم موردتوجه اسلام، بزرگان دینی و متعاقب آن دانشمندان و اندیشمندان معاصر نیز قرار گرفته است در حقیقت اسلام با تشریح حکم حجاب خواسته است که به آرامش و بهداشت روانی زنان و مردان کمک، روابط خانوادگی را محکم و از فروپاشی نظام خانواده جلوگیری، شخصیت و کرامت زن و مرد در خانواده را تأمین و روح تعاون و احساس مسئولیت را برانگیزد.

حجاب و عفاف باعث آرامش خانواده می‌شود
وی با اشاره به اتفاقات اخیر و هجمه‌های دشمنان به موضوع زنان و حجاب عنوان کرد: سال‌هاست که دشمن وارد عمل شده؛ لذا چهارشنبه‌های سفید، نه به حجاب اجباری و امثال آن را شاهد بودیم و در اتفاقات اخیر هم این مسئله به اوج خود رسید.

مسئول عقیدتی سیاسی ناحیه زابل تصریح کرد: ازآنجایی‌که دشمنان اسلام همیشه در صدد ضربه‌زدن و بی‌هویت کردن ملت‌های مسلمان به‌خصوص ملت مسلمان ایران بوده و هستند این بار با فریب‌کاری، شعار آزادی زن را سر داده‌اند و حجاب را از عفت تفکیک کرده‌اند و می‌خواهند با ولنگاری زنان و تشویق مردان هوس‌باز نظام خانواده را آسیب‌پذیر سازند.

کیخا خاطرنشان کرد: باتوجه‌به رسالت عظیمی که در مقابل نسل جوان احساس می‌شود در واقع می‌توان گفت که تنها راه چاره، تجدید حیات اسلامی و احیای آداب و سنن مذهبی در کلیه شئون زندگی است چرا که حجاب از مؤثرترین عوامل تحکیم خانواده و بی‌حجابی و ابتذال در پوشش، از مخرب‌ترین عوامل تزلزل خانواده است، به امید آن که همهٔ مردان و زنان حق‌طلب خود را از صدمات و لطمات جبران‌ناپذیر بی‌حجابی و ابتذال در پوشش وارهانند و زندگی ای سرشار از آرامش و پاکی و فضیلت و خوشبختی در پیش گیرند.
 
وی افزود: بی‌حجابی یا حضور تحریک‌کننده زنان در جامعه آثار زیان‌باری به همراه دارد که نه‌تنها باعث ازدست‌رفتن ارزش و کرامت انسانی خود خواهند شد؛ بلکه نتایج بدی نیز در جامعه بر جای خواهد گذاشت، پشت‌پازدن به قانون و فرمان الهی و تضعیف اعتقادات دینی در جامعه، گسستن پیوند خانواده‌ها، افزایش کودکان سرراهی و بی‌سرپرست، بیماری‌های روحی و روانی، کم‌رنگ‌شدن حضور مثبت زنان در جامعه، صرف هزینه‌های غیرضروری برای خرید وسایل آرایش و تهیه لباس‌های مبتذل، افت تحصیلی و آموزشی، ایجاد ناامنی و سلب آرامش، ترویج رذایل اخلاقی از آسیب‌های بدحجابی و تأثیر آن در جامعه است.

کیخا تأکید کرد: بدحجابی علاوه بر این که خود یک ناهنجار اجتماعی به شمار می‌آید و جامعه را به بی‌بندوباری می‌کشد، زمینه‌ساز بسیاری از زشتی‌های اخلاقی است و تشکیل نهاد خانواده، مقدس‌ترین پیوند زناشویی است و برای ثبات این نهاد، عفت و حجاب خانوادگی مهم‌ترین عامل به شمار می‌آید و اگر زن نیازهای جنسی خود را از محیط خانواده بیرون نبرد و دستورهای اسلام را اطاعت کند، محیط خانه سالم و آرام‌بخش خواهد بود.
 
مسئول عقیدتی ناحیه زابل تصریح کرد:  برای حفظ نظام خانواده و به‌وجودآوردن محیطی سالم و فرزندان پاک رعایت حجاب ضروری است و باید بالاترین امنیت، یعنی امنیت ناموسی، در خانه حاکم شود و از طرفی بدیهی است، اگر خانواده سالم باشد، جامعه که از اجتماع خانواده‌ها تشکیل شده، سالم‌تر و پایدارتر خواهد ماند.

وی ادامه داد: در خانواده عفت و با حجابی مادر آن‌قدر اهمیت دارد که حتی دایه فرزند هم که مدت کوتاهی مواظبت از او را به عهده می‌گیرد واو را شیر می‌دهد، باید فردی صالح و عفیف باشد و پیامبر اکرم (ص) سفارش فرمودند از شیرزنان بدکار و دیوانه برای فرزندانتان پرهیز کنید؛ زیرا شیر اثر خود را می‌گذارد.
 
ترویج بی‌حجابی از مصادیق جنگ نرم دشمن است
وی یکی از عوامل اجتماعی مؤثر در امر حجاب را امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دانست و افزود: اگر بپذیریم که افراد جامعه، همانند اعضای یک بدن هستند و هنگامی که فردی دچار بیماری روحی، روانی و اخلاقی شود، بر عموم مردم لازم است که در جهت نجات وی تلاش کنند تا رنج و عذاب این بیماری، گریبان‌گیر دیگر اعضای جامعه نشود و عامل بیماری به آنها سرایت نکند.

کیخا خاطرنشان کرد: برخلاف تصور برخی که معتقدند حجاب محدودیت می‌آورد و مانع آزادی است، اسلام مخالف آزادی نیست، بلکه حامی آزادی انسان است؛ اما آزادی در بی‌حجابی نیست؛ بلکه این نوع آزادی اسارت شیطان و گناه و معصیت است چرا که بی‌حجابی سبب فساد در جامعه است.

وی با بیان این که بی‌حجابی و بدحجابی یکی از واردات غربی به جامعه اسلامی ایران است که برای مقابله با آن یک حرکت مردمی منسجم لازم است، تأکید کرد: یکی از راه‌های نفوذ غرب در کشورهای اسلامی ترویج بی‌حجابی و بدحجابی است و برای تحقق این هدف در جوامع اسلامی راه‌های مختلفی از جمله تبلیغ آزادی پوشش اقلیت‌های دینی، عادی‌سازی بدحجابی و بی‌حجابی و... را دنبال می‌کنند.

وی نقش برنامه‌های شبکه ماهواره و رسانه‌های غربی در ترویج بدحجابی و کم‌رنگ کردن ارزش پوشش اسلامی و اثر بسیار مفید آن بر سلامت روان فرد و اجتماع را، مؤثر دانست و تصریح کرد: متأسفانه فروشندگان و تولیدکنندگان البسه نیز باهدف سودجویی، در ترویج پوشش‌های نامناسب و الگوهای کاذب نقش دارند و باید با آنها برخورد شود.

وی با بیان اینکه امروز دشمن نگران ترویج تفکر انقلابی در تمام عرصه‌های مدیریتی است عنوان کرد: دشمن در مقابل ما صف‌آرایی کرده و ما باغیرت و آبروی خود در مقابل این سنگ‌اندازی‌ها می‌ایستیم و اجازه نمی‌دهیم دشمن به اهداف خود برسد.

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcgwz9q3ak93w4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما