تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۰
برای پیگیری حقابه ایران از هیرمند؛

وزیر امور خارجه وارد چابهار شد

وزیر امور خارجه برای پیگیری حقابه ایران از هیرمند وارد چابهار در استان سیستان و بلوچستان شد.
وزیر امور خارجه وارد چابهار شد
 
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه هدف از سفر امیر عبداللهیان را حضور در جلسه‌ای با حضور مقامات استان سیستان و بلوچستان و با هدف پیگیری حقابه ایران از هیرمند عنوان کرد.
 
در این سفر حسن کاظمی قمی نماینده جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل منطقه ای آسیای جنوبی وزارت امور خارجه امیرعبداللهیان را همراهی می‌کنند.
 
این سفر در حالی انجام می‌شود که رئیس جمهور در جلسه این هفته هیات دولت وزرای امور خارجه و نیرو را مامور پیگیری حقابه ایران از هیرمند کرده بود.
 
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه عصر امروز در تماس تلفنی با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه دولت سرپرستی موقت افغانستان، رهاسازی آب از سوی افغانستان و تامین حقابه ایران به صورت عملی را مطالبه جدی جمهوری اسلامی ایران دانسته بود که در مناسبات فیمابین تاثیر دارد.
 
امیرعبداللهیان همچنین بر اجرای دقیق و کامل بندهای پیش بینی شده در معاهده ۱۳۵۱ پیرامون آب هیرمند، از جمله امکان بازدید یک کمیته فنی مشترک میان دو کشور از وضعیت آب موجود در سمت افغانستان، تاکید کرد و آن را برای کشورمان بسیار مهم خواند و بار دیگر بر ضرورت فوری رها سازی آب و بازدید تیم مشترک فنی از وضعیت آب موجود در سد کجکی تاکید کرد.
 
انتهای خبر/ س
  https://asrehamoon.ir/vdcev78zvjh8pei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما