کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام‌جمعه زابل:

عزم جدی مسئولین کشور در مسئله حقابه/خون پاک شهدا ضامن عزت و سربلندی کشور است

29 ارديبهشت 1402 ساعت 14:40

امام‌جمعه زابل گفت: عزم جدی مسئولان ارشد کشور در پیگیری حقابه اتفاق بسیار مبارکی است.


به گزارش عصرهامون به نقل از اوشیدا، حجت‌الاسلام مجتبی عزیزی، خطیب نمازجمعه شهرستان زابل در خطبه‌های این هفته نماز پس از سفارش به تقوای الهی بیان کرد: خدا را شاکریم که موضوع حقابه به گفتمان واقعی در کشور تبدیل شده و این اتفاق بسیار مبارکی است و خوشحال هستیم که در کلمات و گفتار مسئولین ارشد نظام شاهد یک عزم جدی در پیگیری حقابه هستیم.

وی افزود: آن چیزی که به نظر می‌آید نباید از آن غافل شد این است که نباید اجازه داد دوقطبی ایران و افغانستان و دوقطبی ملت ایران و افغان به وجود بیاید.

حجت‌الاسلام عزیزی تأکید کرد: صحبت‌های جدی ما در روز گذشته از ریاست محترم جمهور و وزارت امور خارجه شاهد بودیم که مخاطبشان مردم شریف افغانستان نیست چرا که خواهر و برادر هستیم و در کنار هم زندگی می‌کنیم و بیش از ۴۳ سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته و ما میزبان میلیون‌ها نفر از مردم افغانستان هستیم.

وی ادامه داد: در دفاع از حرم از همین شهدای فاطمیون بودند که دفاع کردند و شهید شدند، مردم مظلوم و ستمدیده و مظلوم مخاطب مسئولان ارشد کشور نبودند چرا که این مردم برای ما عزیز هستند و طرف سخن با مزدوران استکبار جهانی که اتفاقاً درصد ناچیزی که جیره‌خور آمریکا و اسرائیل هستند که آب را بر روی مردم عزیز بستند.

خطیب نمازجمعه زابل تصریح کرد: هشدارهای مسئولان به عده قلیلی است که آن عده قلیل سخت به دنبال این هستند که دشمنی ایجاد شود؛ ولی مطمئن باشند که بین ملت ایران و افغانستان هرگز دشمنی اتفاق نخواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: این افرادی که فرامین آمریکایی‌ها را عمل می‌کنند کسانی که دست‌نشانده آنها هستند هم از ملت ایران و هم ملت افغانستان سیلی خواهند خورد و ضامن این ذلت هم خون پاک شهیدان عزیزی مثل شهید پیری است که این خون‌ها ضامن عزت و سربلندی و بقای ما و ضامن ذلت و نابودی کسانی است که به دنبال دشمنی هستند.

حجت‌الاسلام عزیزی تأکید کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران تا کنون با صبوری با مسئله حقابه برخورد کرده این را بدانند این صبر یک صبر راهبردی است نه از روی ناتوانی باشد.

انتهای خبر/
 


کد مطلب: 160545

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/160545/عزم-جدی-مسئولین-کشور-مسئله-حقابه-خون-پاک-شهدا-ضامن-عزت-سربلندی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir