تاریخ انتشار :جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۰
امام‌جمعه زابل گفت: عزم جدی مسئولان ارشد کشور در پیگیری حقابه اتفاق بسیار مبارکی است.
عزم جدی مسئولین کشور در مسئله حقابه/خون پاک شهدا ضامن عزت و سربلندی کشور است
به گزارش عصرهامون به نقل از اوشیدا، حجت‌الاسلام مجتبی عزیزی، خطیب نمازجمعه شهرستان زابل در خطبه‌های این هفته نماز پس از سفارش به تقوای الهی بیان کرد: خدا را شاکریم که موضوع حقابه به گفتمان واقعی در کشور تبدیل شده و این اتفاق بسیار مبارکی است و خوشحال هستیم که در کلمات و گفتار مسئولین ارشد نظام شاهد یک عزم جدی در پیگیری حقابه هستیم.

وی افزود: آن چیزی که به نظر می‌آید نباید از آن غافل شد این است که نباید اجازه داد دوقطبی ایران و افغانستان و دوقطبی ملت ایران و افغان به وجود بیاید.

حجت‌الاسلام عزیزی تأکید کرد: صحبت‌های جدی ما در روز گذشته از ریاست محترم جمهور و وزارت امور خارجه شاهد بودیم که مخاطبشان مردم شریف افغانستان نیست چرا که خواهر و برادر هستیم و در کنار هم زندگی می‌کنیم و بیش از ۴۳ سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته و ما میزبان میلیون‌ها نفر از مردم افغانستان هستیم.

وی ادامه داد: در دفاع از حرم از همین شهدای فاطمیون بودند که دفاع کردند و شهید شدند، مردم مظلوم و ستمدیده و مظلوم مخاطب مسئولان ارشد کشور نبودند چرا که این مردم برای ما عزیز هستند و طرف سخن با مزدوران استکبار جهانی که اتفاقاً درصد ناچیزی که جیره‌خور آمریکا و اسرائیل هستند که آب را بر روی مردم عزیز بستند.

خطیب نمازجمعه زابل تصریح کرد: هشدارهای مسئولان به عده قلیلی است که آن عده قلیل سخت به دنبال این هستند که دشمنی ایجاد شود؛ ولی مطمئن باشند که بین ملت ایران و افغانستان هرگز دشمنی اتفاق نخواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: این افرادی که فرامین آمریکایی‌ها را عمل می‌کنند کسانی که دست‌نشانده آنها هستند هم از ملت ایران و هم ملت افغانستان سیلی خواهند خورد و ضامن این ذلت هم خون پاک شهیدان عزیزی مثل شهید پیری است که این خون‌ها ضامن عزت و سربلندی و بقای ما و ضامن ذلت و نابودی کسانی است که به دنبال دشمنی هستند.

حجت‌الاسلام عزیزی تأکید کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران تا کنون با صبوری با مسئله حقابه برخورد کرده این را بدانند این صبر یک صبر راهبردی است نه از روی ناتوانی باشد.

انتهای خبر/
 
https://asrehamoon.ir/vdci5uazwt1aqw2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما