کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس‌جمهور در سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

اغتشاش مورد قبول هیچ شهروندی نیست

29 ارديبهشت 1402 ساعت 21:54

رئیس‌جمهور در سفر به چابهار در دیدار با سران طوایف سیستان و بلوچستان گفت: اغتشاش مورد قبول هیچ شهروندی نیست و سیستان و بلوچستان پاره تن ایران است.


به گزارش پایگاه خبری عصر هامون به نقل از صداوسیمای مرکز استان؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی، در نشستی صمیمانه با سران طوایف و معتمدین استان گفت: برخی از نمازگزاران و عابران، در واقعه نمازجمعه زاهدان مورد ظلم قرار گرفتند و کسانی که در حادثه زاهدان مظلوم واقع شدند، باید موردتوجه و دلجویی قرار بگیرند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: از همان روز اول، وزیر کشور را مأمور رسیدگی به این موضوع و دلجویی از این افراد کردم، و خودم هم به این عزیزان و خانواده‌هایشان سرکشی خواهم کرد.

رئیس‌جمهور ثبات امنیت در این استان را از موهبت‌های الهی و ثمره مجاهدت‌ها و جان‌فشانی‌های شهدا دانست و تأکید کرد: باید تلاش شود که عده‌ای سودجو نتوانند با اقداماتی نظیر جرائم سازمان‌یافته امنیت این استان را مخدوش کنند.

آیت‌الله رئیسی، وحدت و انسجام موجود در میان طوایف و مذاهب اسلامی استان را مثال‌زدنی دانست و گفت: در شرایطی که امروز راهبرد دشمن ایجاد تفرقه و اختلاف است، بزرگان و سران طوایف این استان باید به موضوع وحدت و انسجام به دیده راهبرد بنگرند.

رئیسی در ادامه با اشاره به مرزی بودن استان گفت این مرز یک فرصت است و  باتوجه‌به توافقات انجام شده در راستای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با پاکستان، معتقدم بهترین و معتمدترین تجار و بازرگانان در این استان وجود دارند که می‌توانند تجارت با همسایگان را رونق بخشند.

وی در ادامه با اشاره به تلاش دشمنان برای برهم‌زدن امنیت و آرامش کشور در اغتشاشات پاییز سال گذشته گفت: در جریان حوادث سال گذشته افرادی خواستند با ایجاد اغتشاش امنیت جامعه را مختل و نظم را بر هم بزنند که این اقدامات مورد قبول هیچ شهروندی نیست، و عده‌ای نیز که در این ماجرا هیچ نقشی نداشتند و یا از نمازجمعه باز می‌گشتند و یا عابر و کاسب بودند که مورد آسیب قرار گرفتند و باید نسبت به آنها توجه داشته باشیم.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه استان، سیستان و بلوچستان را پاره تن ایران خواند و تصریح کرد: قطعاً وضعیت امروز استان با قبل از انقلاب اسلامی و حتی سال‌های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب بسیار متفاوت است و اقدامات گسترده‌ای در جهت ایجاد زیرساخت‌های عمومی در این استان شده است، اما این وضعیت با نقطه مطلوب فاصله دارد و باتوجه‌به ظرفیت‌های عظیم موجود باید تلاش بیشتری برای رفع نیازهای مردم این استان شود.

انتهای خبر/


کد مطلب: 160556

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/160556/اغتشاش-مورد-قبول-هیچ-شهروندی-نیست

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir