تاریخ انتشار :جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۰
معاون امور زنان ریاست‌جمهوری خبر داد:

رئیسی با طالبان در بحث بهداشت قرارداد بست

معاون زنان و امور خانواده نهاد ریاست‌جمهوری در خصوص دیدارش با هیئتی از طالبان گفت: در بحث بهداشت قرارداد بسته شده است که تعدادی از خانم‌های برای آموزش بیایند.
رئیسی با طالبان در بحث بهداشت قرارداد بست
به گزارش پایگاه خبری عصر هامون به نقل از خبر آنلاین؛ انسیه خزعلی درباره جزئیات دیدارش با هیئتی از طالبان بیان کرد: این گروه که برای کار علمی و مسائل بهداشتی و درمانی آمده بودند، داوطلب بودند که صحبتی درباره با برنامه بانوانشان داشته باشند.

معاون زنان و خانواده ریاست‌جمهوری ادامه داد: نشستی با این هیئت داشتیم، پیشنهاداتی هم درباره آموزش در بخش‌های بهداشتی که متولی خود وزارت بهداشت بود داده شد و قرار گذاشتند تعدادی از خانم‌ها برای این دوره بیایند و پیشنهاداتی برای آموزش عالی در سطوح مختلف وزارت علوم دادیم.

وی ادامه داد: خود هیئت طالبان پیشنهاداتی در موردبحث همکاری‌های مشاغل، صنایع‌دستی و کارهایی که بین ایران و این کشور می‌توان انجام داد، داشتند.

خزعلی خاطرنشان کرد: این هیئت بسیار تشکر کردند از این که مهاجرین افغانستانی و به‌خصوص خانم‌هایشان را چه از نظر بهداشت و چه از نظر آموزشی تحت پوشش قرار دادیم.

وی ادامه داد: ما هم خواستار این شدیم که توسعه بیشتری را در بحث زنان داشته باشند و ما بتوانیم با زنان این کشور ارتباط داشته باشیم و ان‌شاءالله بتوانیم بحث آموزش را به‌صورت جدی پیگیری کنیم.

معاون زنان و امور خانواده ریاست‌جمهوری درباره این‌که برای آموزش زنان در چه مقاطع تحصیلی با هیئت طالبان صحبت شد، گفت: ما بیشتر بحث آموزش دانشگاهی را مطرح کردیم و این که بسیاری از دانشگاه‌های ما این پذیرش را دارند و می‌توانیم تعدادی از دانشجویان آنها را پذیرش کنیم، البته در بحث بهداشت قرارداد هم‌بسته شده است که تعدادی از خانم‌های برای آموزش بیایند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdciquazpt1aqw2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما