کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان خبر داد:

صادرات ۷۶ میلیون دلار کالا از گمرکات سیستان و بلوچستان

30 ارديبهشت 1402 ساعت 22:42

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۷۶ میلیون دلار کالا از گمرکات سیستان و بلوچستان صادر شد.


به گزارش پایگاه خبری عصر هامون به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ مجتبی شجاعی افزود بیان کرد: کل کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در فروردین امسال ۷۶ میلیون دلار و از نظر وزنی ۲۳۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۱۷ درصد و از نظر وزن ۲۲ درصد کاهش داشته است.

مجتبی شجاعی افزود: صادرات قطعی از گمرکات زاهدان، میرجاوه، میلک، چابهار و منطقه آزاد، پیشین، بازارچه مرزی میلک، میرجاوه، پیشین، گمشاد، کوهک و جالق سراوان و بازارچه ریمدان بوده است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تعداد ۵۸۷ فقره پروانه به ارزش ۱۸ میلیون دلار به وزن بیش از ۱۳۳ هزار تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۱۶ درصد، از نظر ارزش ۱۰ درصد و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات استان در این مدت سیمان، کلینکر، زغال‌سنگ، خرما، کنسانتره، گاز، گوجه‌فرنگی، پودر رخت‌شویی، سیب‌درختی و سایر محصولات کشاورزی بوده که عمده این اقلام به کشور‌های پاکستان، افغانستان، بنگلادش و هند صادر شده است.

وی با اشاره به صادرات مربوط به ماده ۱۱۶ کالا‌های اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرکات استان و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان افزود: تعداد پروانه اعلام وصول شده ۲ هزار و ۱۵ فقره به ارزش ۵۷ میلیون دلار به وزن بیش از ۱۰۵ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۱۳ درصد و از نظر ارزش ۱۹ درصد و از نظر وزن نیز ۳۱ درصد کاهش‌یافته است.

شجاعی اظهار داشت: عمده اقلام خروجی از گمرکات سیستان و بلوچستان شامل گاز، قیر، سیمان، کاشی و سرامیک، آهن و فولاد، مواد غذایی مجاز و تره‌بار بوده است.

وی بیان کرد: همچنین در یک ماه ابتدایی سال ۲۳۸ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۵۸ میلیون دلار به وزن ۳۱ هزار تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۱۵ درصد، از نظر ارزش ۴۱ درصد و از نظر وزن ۸۲ درصد کاهش‌یافته است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: عمده اقلام وارداتی به استان شامل برنج، کنجد، دام زنده، پارچه، چای، لوازم‌یدکی خودرو سواری، لاستیک اتومبیل سبک‌وسنگین و برخی اقلام مجاز دیگر بوده است.

وی ادامه داد: این اقلام بیشتر از کشور‌های پاکستان، هند، امارات متحده عربی، چین و افغانستان وارد شده است.

شجاعی بیان کرد: از ابتدای امسال ۲۳ هزار و ۱۹۵ نفر مسافر ورودی و ۱۸ هزار و ۵۹۲ نفر مسافر خروجی از گمرکات سیستان و بلوچستان خدمات گمرکی و تشریفات مسافری ارائه شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافران ورودی ۲۳ درصد و مسافران خروجی سه درصد افزایش داشته است.

انتهای خبر/


کد مطلب: 160568

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/160568/صادرات-۷۶-میلیون-دلار-کالا-گمرکات-سیستان-بلوچستان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir