کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

کلنگ احداث کارخانه ساخت سلول‌های خورشیدی در منطقه آزاد چابهار بر زمین خورد

30 ارديبهشت 1402 ساعت 13:42

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار از کلنگ احداث کارخانه ساخت سلول‌های خورشیدی در منطقه آزاد چابهار خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، امیر مقدم بیان کرد: با راه‌اندازی این کارخانه، تکنولوژی تولید زنجیره صنعت فتوولتائیک به‌صورت کامل در کشور بومی‌سازی شده و ایران جزو معدود کشورهای دارنده این تکنولوژی در جهان می‌شود که نویدبخش توسعه این صنعت در کشور است.

وی افزود: هدف از احداث شرکت آرین انرژی مکران، گسترش فرهنگ تولید انرژی پاک و بومی‌سازی یکی از پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های تولید انرژی پاک در جهان، احداث کامل کارخانه‌های زنجیره پنل خورشیدی و همچنین کارخانه‌های پایین‌دستی موردنیاز این مجموعه در منطقه آزاد تجاری چابهار را در دستور کار خود قرار داده است.

مقدم گفت: طرح زنجیره کامل تولید مدوله‌ای فتوولتائیک از ماسه تا پنل خورشیدی با ظرفیت ۶ هزار مگاوات در سال ضمن فراهم‌ساختن فرصت اشتغال مستقیم برای ۱۰ هزار نیرو و غیرمستقیم برای بیش از ۳۰ هزار نیرو، بزرگ‌ترین و درعین‌حال کامل‌ترین زنجیره تأمین در ایران و خاورمیانه خواهد بود.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: فرایند تولید پنل‌های خورشیدی با استفاده از فناوری‌های داخلی و بومی‌سازی شده، از شن به‌عنوان ماده اولیه آغاز شده و با ایجاد زنجیره تأمین کامل به ساخت پنل‌ها می‌انجامد.

وی اذعان کرد: شرکت آرین انرژی مکران که به‌عنوان طرح توسعه شرکت مانا انرژی پاک نیز محسوب می‌شود در مجموع ۱۵ محصول و ماده اولیه قابل‌عرضه مربوط به صنعت فتوولتائیک را تولید خواهد کرد که ۱۲ نوع آن برای نخستین‌بار در کشور تولید خواهد شد و از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به محصول پلی سیلیکون به‌عنوان مهم‌ترین جز پنل خورشیدی اشاره کرد.

انتهای خبر/ ق
 
 


کد مطلب: 160593

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/160593/کلنگ-احداث-کارخانه-ساخت-سلول-های-خورشیدی-منطقه-آزاد-چابهار-زمین-خورد

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir