تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۲
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار از کلنگ احداث کارخانه ساخت سلول‌های خورشیدی در منطقه آزاد چابهار خبر داد.
کلنگ احداث کارخانه ساخت سلول‌های خورشیدی در منطقه آزاد چابهار بر زمین خورد
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، امیر مقدم بیان کرد: با راه‌اندازی این کارخانه، تکنولوژی تولید زنجیره صنعت فتوولتائیک به‌صورت کامل در کشور بومی‌سازی شده و ایران جزو معدود کشورهای دارنده این تکنولوژی در جهان می‌شود که نویدبخش توسعه این صنعت در کشور است.

وی افزود: هدف از احداث شرکت آرین انرژی مکران، گسترش فرهنگ تولید انرژی پاک و بومی‌سازی یکی از پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های تولید انرژی پاک در جهان، احداث کامل کارخانه‌های زنجیره پنل خورشیدی و همچنین کارخانه‌های پایین‌دستی موردنیاز این مجموعه در منطقه آزاد تجاری چابهار را در دستور کار خود قرار داده است.

مقدم گفت: طرح زنجیره کامل تولید مدوله‌ای فتوولتائیک از ماسه تا پنل خورشیدی با ظرفیت ۶ هزار مگاوات در سال ضمن فراهم‌ساختن فرصت اشتغال مستقیم برای ۱۰ هزار نیرو و غیرمستقیم برای بیش از ۳۰ هزار نیرو، بزرگ‌ترین و درعین‌حال کامل‌ترین زنجیره تأمین در ایران و خاورمیانه خواهد بود.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: فرایند تولید پنل‌های خورشیدی با استفاده از فناوری‌های داخلی و بومی‌سازی شده، از شن به‌عنوان ماده اولیه آغاز شده و با ایجاد زنجیره تأمین کامل به ساخت پنل‌ها می‌انجامد.

وی اذعان کرد: شرکت آرین انرژی مکران که به‌عنوان طرح توسعه شرکت مانا انرژی پاک نیز محسوب می‌شود در مجموع ۱۵ محصول و ماده اولیه قابل‌عرضه مربوط به صنعت فتوولتائیک را تولید خواهد کرد که ۱۲ نوع آن برای نخستین‌بار در کشور تولید خواهد شد و از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به محصول پلی سیلیکون به‌عنوان مهم‌ترین جز پنل خورشیدی اشاره کرد.

انتهای خبر/ ق
 
  https://asrehamoon.ir/vdcb9gb8frhb0sp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما