تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۲
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکل کم‌آبی سیستان و بلوچستان با اجرای طرح‌های جهاد آبرسانی و طرح انتقال آب از دریای عمان در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد.
حل مشکل کم‌آبی سیستان و بلوچستان از اولویت‌های دولت سیزدهم است
 به گزارش پایگاه خبری  عصرهامون، اسماعیل حسین زهی با اشاره به اینکه نگاه مقام معظم رهبری و مسئولان در دولت سیزدهم به سیستان و بلوچستان مثبت است و تاکنون جهش خوبی را در اجرای طرح‌های توسعه‌ای شاهد بوده‌ایم بیان کرد: سفر چندین‌باره رئیس‌جمهور و اعضای دولت به سیستان و بلوچستان و پیگیری مطالبات مردم با انجام دیدارهای مردمی و آشناشدن با مشکلات مردم از نزدیک، قطعاً مثبت بوده و به گره‌گشایی از مشکلات و کمبودهای این استان کمک می‌کند.

وی افزود: توسعه سواحل مکران و افتتاح طرح‌های مهم آبرسانی و برق‌رسانی و پیگیری حقابه ایران از افغانستان و نیز تقویت ارتباطات با مسئولان و مردم ۲ کشور ایران و پاکستان دارای اثرات مثبتی بوده که ازهرجهت می‌تواند به کاهش دغدغه‌های مردم کمک کند.
 
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حقابه ایران از رودخانه هیرمند حق قانونی ما است و همین انتظار از رئیس‌جمهور می‌رفت که در بدو ورود به سیستان و بلوچستان این اخطار را به طالبان بدهد.
 
وی اظهار کرد: تأمین حقابه هیرمند به تنش آبی موجود در منطقه سیستان و بخشی از شهر زاهدان پایان می‌دهد؛ بنابراین انتظار داریم حاکمان افغانستان بر اساس حُسنِ هم‌جواری این حق قانونی ایران را بدهند.
 
حسین زهی ادامه داد: پیگیری برای تأمین آب موردنیاز دریاچه هامون و چاه نیمه‌ها از سوی رئیس‌جمهور قابل‌تقدیر بوده و از مسئولان دولت افغانستان می‌خواهیم به تعهدات خود عمل و نسبت به رهاسازی آب به دشت سیستان اقدام کنند، زیرا حیات منطقه وابسته به همین حقابه بوده و حق مردم سیستان است که به آن برسند.
 
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تأمین آب آشامیدنی مردم روستایی و افتتاح طرح‌های برق و رونق‌دادن به تجارت مرزی در جنوب سیستان و بلوچستان که از سوی دولت سیزدهم انجام شده امیدآفرین بوده و امیدواریم برای حوزه خاش نیز شاهد توسعه سرمایه‌گذاری‌های دولت باشیم.
 
وی گفت: حوزه راه‌ها و تجارت مرزی خاش و تأمین آب آشامیدنی موردنیاز مردم باید شاهد اقدامات مؤثر و جدی‌تر مسئولان باشیم و اگر پروژه‌های عمرانی در حوزه راه‌ها مانند جاده مرزی روتک و جاده‌های دوبانده خاش به زاهدان و ایرانشهر و سراوان، ارتقای جاده خاش به میرجاوه، تکمیل جاده گوهر کوه به بزمان و خاش به ایرندگان و مهرستان که از سوی دولت در حال انجام است زودتر به مرحله تکمیل و بهره‌برداری برسند، بسیاری از مشکلات مردم به حداقل می‌رسد.
 
انتهای خبر/ س
  https://asrehamoon.ir/vdcbggb88rhb00p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما