کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بانویی متدین و انقلابی؛

حرم حضرت معصومه (س) مرکز آفرینش علمای بزرگ جهان اسلام است

31 ارديبهشت 1402 ساعت 1:23

حضرت معصومه (س) بانویی متدین و انقلابی بود که برای احیای دین اسلام همواره مجاهدت کرد.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حضرت فاطمه معصومه (س) در اول ماه ذی‌القعده سال 173 هـجری قمری،  25 سال بعد از تولد حضرت امام رضا (ع) در شهر مدینه چشم به جهان گشود.
 
بر همین اساس در تقویم ملی کشورمان روز اول ماه ذی‌القعده، روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به نام روز دختر و برای ارج‌نهادن به این قشر وسیع از جامعه نام‌گذاری شده است.

نام‌گذاری سالروز میلاد حضرت معصومه (س) به‌عنوان روز دختر حرکت بزرگی برای ترویج ابعاد وجودی آن حضرت میان دختران مسلمان و الگوسازی از شخصیت آن حضرت برای دختران امروز است.
 
این روز در بین شیعیان جهان جایگاه ویژه‌ای دارد و خانواده‌هایی که دارای فرزند دختر هستند به بهانه این روز برای دختران خود هدیه می‌گیرند و بیش‌ازپیش آنها را مورد محبت خود قرار می‌دهند.

دختران باید الگوهایی مثل حضرت معصومه (س) را در زندگی خود داشته باشند
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد محمودی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار ما با تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) بیان کرد: حضرت معصومه (س) یکی از بزرگ‌ترین بانوان در طول تاریخ بوده که برای دختران ما می‌تواند الگویی بی‌نظیر باشد و از عالی‌ترین فضایل آن حضرت منتسب بودن به بیت وحی، رسالت و امامت است.
 
وی با بیان اینکه دختران امروز که مادران آینده هستند قشر پیشرو جامعه هستند افزود: دختران باید الگوهایی مثل حضرت معصومه(س) را در زندگی خود داشته باشند تا بتوانند در مسیر تربیت و سلوک توحیدی و پیشبرد اهداف اسلام موفق باشند.
 
این کارشناس دینی تصریح کرد: حضرت معصومه (س) بانویی متدین و انقلابی بود که برای احیای دین اسلام همواره مجاهدت کرد و جُود و بخشش و سخاوتمندی این بانو بزرگوار در اسلام زبانزد است.
 
وی اظهار کرد: حضرت معصومه در جوانی با اینکه دختر مجردی بود، با کاروانی از مردان سفر هزارکیلومتری از مدینه تا طوس را در پیش گرفتند تا به امام‌زمانش بپیوندند و این پیامی در خود داشت که زن می‌تواند در عین اجتماعی بودن، عفیف و محجبه باشد و در عین محجبه و عفیف بودن، اجتماعی باشد.
 
محمودی با اشاره به اینکه به برکت وجود بارگاه مطهر این بانوی بزرگوار، قم محور فراگیری علوم و معارف اسلامی در جهان شد خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که طلبه‌های خارجی بیش از ۳۰۰ کشور در این شهر در کنار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) علوم اسلامی را فرامی‌گیرند.
 
وی ادامه داد: یک دختر جوان که فرزند و خواهر امام است می‌تواند چنین نقشی در جهان بشریت ایفا کند که مرقد منور او مرکز آفرینش علمای بزرگ جهان اسلام همچون آیت‌الله بروجردی، حائری یزدی و بسیاری از علمای بزرگ اسلام شود.
 
این مبلغ دین با اشاره به اینکه حضرت معصومه (س) نه‌تنها بهترین الگو برای دختران و بانوان جامعه اسلامی است؛ بلکه اسوه تمام بانوان عالم است اظهار کرد: روز دختر فرصت مناسبی برای گردآمدن حول شخصیت گران‌قدر حضرت معصومه (س) به‌عنوان الگوی کامل تقوا، متانت، حجاب، اخلاق، اخلاص و تمام ویژگی‌های یک دختر اسلامی است.
 
 
این کارشناس مذهبی افزود: دختران ایران اسلامی در جامعه امروزی که با مشکلات و هجمه‌های نفوذی دشمنان مواجه هستند می‌توانند با الگو قراردادن خصوصیات فراوان حضرت معصومه (س) در زندگی خود موفق باشند.
 
وی با بیان اینکه دشمن در کمین است تا با استفاده از فضای مسموم برنامه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی با خدشه واردکردن به عفاف و حجاب بنیان خانواده‌ها اسلامی را متزلزل کنند گفت: نباید در زمینه اعتقادات دینی و به‌خصوص عفاف و حجاب سهل‌انگاری انجام شود؛ زیرا این به معنای پیروزی دشمن در اهداف شومشان است، بر همین اساس ازآنجایی‌که فضای مجازی جولانگاه دشمن است باید بیشتر به آن توجه شود؛ زیرا اگر مراقب نباشیم دشمن به‌راحتی می‌تواند جامعه را آلوده کند.
 
انتهای خبر/ س
 
 
 
 


کد مطلب: 160606

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/160606/حرم-حضرت-معصومه-س-مرکز-آفرینش-علمای-بزرگ-جهان-اسلام

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir