> عصر هامون - ایجاد ناامنی هدف تروریست‌های کوردل در سیستان و بلوچستان/ به شهادت رساندن حافظان امنیت محکوم است - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در گفتگو با علما و سران طوایف مطرح شد:

ایجاد ناامنی هدف تروریست‌های کوردل در سیستان و بلوچستان/ به شهادت رساندن حافظان امنیت محکوم است

31 ارديبهشت 1402 ساعت 13:18

علما و سران طوایف سیستان و بلوچستان گفتند: تروریست‌های کوردل با انجام اقدامات ناجوانمردانه خواهان ایجاد ناامنی در سیستان و بلوچستان و کشور هستند.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از شستون، حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و معاندان در شب گذشته و تلاش آنها برای ورود به کشور با مقاومت مرزبانان دلیر و غیرتمند برجک مرزبانی مزه سر هنگ مرزی سراوان روبه رو شد که در این درگیری متاسفانه ۵ تن از مرزبانان کشور عزیز ایران اسلامی‌مان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

اقدام زشت و ننگین تروریستی و به شهادت رساندن مرزبانان محکوم است

در همین راستا مولوی سید عبدالصمد ساداتی، امام جمعه اهل سنت سراوان در گفتگو با خبرنگار شستون بیان کرد:  اقدام زشت و ننگین شب گذشته در منطقه مرزی سراوان «مزه سره» به شدت محکوم است.

وی تصریح کرد: حمله ناجوانمردانه و این اقدام بسیار زشت و ننگین تروریست های کوردل و معاندین که منجر به شهادت رسیدن مرزبانان در منطقه هنگ مرزی سراوان شد را به شدت محکوم می کنیم.

امام جمعه اهل سنت سراوان افزود: چندین نفر از مرزبانان در منطقه «مزه سر» به درجه رفیع شهادت رسیدند که خداوند متعال روح آنها را صلحا محشور و به بازماندگان و خانواده معظم آنها صبر جزیل عنایت بفرماید.

وی ادامه داد: مرزبانان جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و برای امنیت مرز، کشور و مردم در این منطقه خدمت و مرزبانی کردند که شب گذشته ناجوانمردانه به شهادت رسیدند، اگر امروز امنیت دارین به برکت خون شهداست و باید قدردان باشیم.

مولوی ساداتی اذعان کرد: چنین حرکاتی برای امنیت منطقه بسیار مضر است، مردم این چنین حرکاتی را محکوم می کنند، مردم خواهان امنیت هستند.

وی با بیان اینکه امنیت مرز اولویت دارد، مردم از چنین اقدامات مجرمانه متنفر هستند، افرادی که دست به حرکات این چنینی می زنند میخواهند مقابل مردم قرار گیرند.

امام جمعه اهل سنت سراوان خاطرنشان کرد: مرزداران و تمامی نیروهای نظامی برای امنیت این منطقه تلاش می کنند و مردم پشتوانه مرزداران هستند.

به شهادت رساندن حافظان امنیت محکوم است

حاجی بارانی درازهی یکی از سران طوایف سیستان و بلوچستان ضمن محکوم کردن این حرکت کور و ناجوانمردانه بیان کرد: هدف عاملین این حادثه تروریستی شوم، از بین بردن امنیت و ایجاد اخلال و ناامنی در کشور است.

وی افزود: تروریست‌ها و اشرار ملسح که حافظان امنیت را به شهادت می‌رسانند مخالف مردم، مخالف نظام و مخالف حاکمیت هستند.

این سرطایفه ادامه داد: تروریست‌های کوردل دل با انجام این حرکات و دسیسه‌ها شوم قصد دارند استان را نا امن جلوه داده و نمیخواهند خدمات و توسعه برای استان انجام شود اما مردم ولایت مدار این خطه از کشور با وحدت و همبستگی برای توسعه استان تلاش خواهند کرد.

بارانی درازهی در پایان باردیگر ضمن محکومیت این حادثه، خواستار شناسایی و پاسخ قاطع به عاملین این جنایت از سوی دستگاهای متولی شد تا باردیگر شاهد چنین حوادثی در استان نباشیم.

انتهای خبر/
 


کد مطلب: 160625

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/160625/ایجاد-ناامنی-هدف-تروریست-های-کوردل-سیستان-بلوچستان-شهادت-رساندن-حافظان-امنیت-محکوم

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir