کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در راستای مرمت و ایمن‌سازی محور‌های اصلی صورت می‌گیرد؛

گسترش چتر ایمنی و توسعه بر جاده‌های سیب و سوران

1 خرداد 1402 ساعت 1:02

پروژه ترمیم آسفالت محور‌های اصلی سیب و سوران در جهت افزایش ایمنی تردد جاده‌ها در دست اجرا است.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، مؤثرترین شرایط برای حمل و نقل آرام و ایمن، داشتن یک رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد تلاش برای فراهم کردن طرح‌های لازم برای انجام و اجرای رویه‌های آسفالتی مناسب و اقتصادی بودن آن است.

ارتقا و ایمنی راه‌ها به‌عنوان اولویت نخست باید مدنظر قرار گیرد که نتیجه آن کاهش حوادث رانندگی، تلفات، مصدومان و هزینه‌ها و خسارت‌ها را به‌دنبال خواهد داشت.

در همین راستا به منظور تسهیل در امر تردد و افزایش ایمنی محور‌ها اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت محور‌های مواصلاتی سیب و سوران در دستور کار قرار گرفته است.

اجرای بیش از ۱۱۰ کیلومتر ترمیم آسفالت در سیب و سوران

عبدالصمد رضازهی، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سیب و سوران در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: در ادامه عملیات بهسازی و ارتقای کیفیت جاده‌های مواصلاتی شهرستان در سال جاری بیش از ۱۱۰ کیلومتر از محور‌های اصلی و ارتباطی سیب و سوران با شهرستان‌های همجوار و همچنین محور‌های داخلی شهرستان بهسازی می‌شود.

وی افزود: به منظور تسهیل در امر تردد و افزایش ضریب ایمنی محور‌ها، اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت محور‌های ارتباطی سوران به سراوان با طول ۲۰ کیلومتر، رحمت آباد به پسکوه با طول ۲۰ کیلومتر و ۵۰ کیلومتر لایه حفاظتی در طول محور سوران به هیدوچ از مهمترین برنامه‌های بهسازی و افزایش کیفیت محور‌های ارتباطی شهرستان است که تا پایان سال جاری انجام و به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سیب و سوران تصریح کرد: در پروژه بهبود کیفیت آسفالت محور‌های مواصلاتی شهرستان، محور سوران به مهرستان به صورت مشترک با همکاری مسئولین مربوطه در شهرستان مهرستان به طول ۲۰ کیلومتر اجرایی می‌شود.

وی بهسازی راه های روستایی، تسریع در پیشرفت راه ها و شریان های اصلی و رسیدگی به مشکلات این بخش به ویژه حوزه حمل نقل را بسیار مهم و از دغدغه های عمرانی عنوان کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر روکش و لایه حفاظتی آسفالت راه‌های حوزه استحفاظی به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی محور‌های ارتباطی اقدامات گسترده‌ای از ابتدای سال جاری مانند رفع نقاط حادثه خیز، ‌شانه‌سازی، ساماندهی تقاطع، جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز، جمع‌آوری تابلو‌های غیرمجاز، پاکسازی حریم راه از زباله و نخاله‌های ساختمانی همچنین اقدامات ایمن‌سازی از قبیل نصب علائم، نصب چراغ چشمک زن و رفع خاموشی و ترمیم روشنایی انجام می‌شود.

رضازهی خاطر نشان کرد: با اجرای پروژه‌های ترمیم آسفالت شهرستان می‌توان شاهد افزایش ایمنی در تردد و کاهش هزینه‌های جانبی وسایل نقلیه بود که این اتفاق رضایتمندی شهروندان را در پی خواهد داشت.

انتهای خبر/ ف


کد مطلب: 160647

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/160647/گسترش-چتر-ایمنی-توسعه-جاده-های-سیب-سوران

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir