کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورزشکار دو و میدانی سیستان و بلوچستان:

دختر ایرانی با «حجاب» هویت اسلامی را به دیگر کشور‌ها معرفی می‌کند

1 خرداد 1402 ساعت 8:55

ورزشکار دو و میدانی سیستان و بلوچستان گفت: دختر ایرانی با «حجاب» در میدان ورزش هویت اسلامی را به دیگر کشور‌ها معرفی می‌کند.


به گزارش خبرنگار عصرهامون، آیدا نارویی ورزشکار نوجوان سیستان و بلوچستانی که در رشته دو و میدانی و در دو۸۰۰ متر، ۱۵۰۰متر، ۳هزار با مانع، ۴۰متر و ۶ کیلومتر فعالیت می‌کند و دارنده پنج مدال کشوری، ۳۵طلا استانی و منطقه‌ای است.

این ورزشکار نوجوان دو و میدانی استان مشوق اصلی خود را خانواده بیان کرد و به خبرنگار ما گفت: پدر و مادرم و مربیان نقش مؤثری در کشف استعداد و موفقیت‌های من در این عرصه داشتند.

وی افزود: برنامه آینده ورزشی و هدفگذاری من ارتقا رکورد ملی بانوان دررشته دوومیدانی و شرکت در مسابقات آسیایی است که با کسب مقام‌های بهتری برای استان و کشورم افتخارآفرین باشم و تمام تلاش خود را در جهت پر کردن خلاء موجود در رشته‌های ورزشی خواهم کرد.

نارویی با اشاره به سختی‌های مسیر موفقیت برای یک دختر تصریح کرد: هر رشته ورزشی سختی و مشکلات خاص خود را دارد نباید به سخنان منفی توجه کرد و فقط برای رسیدن به اهداف خود، بی‌وقفه باید تلاش کرد چراکه ورزش دو و میدانی یک ورزش استقامتی است و نیازمند مقاومت و استمرار فراوان دارد و من به لطف خدا، تلاش و علاقه و استعداد ذاتی توانستم از عهده آن بربیام.

این ورزشکار به نوجوانان توصیه کرد: هیچ گاه برای شروع ورزش دیرنیست و با تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها حتماً موفق خواهند شد، چراکه در زندگی فردی و اجتماعی هر فردی تأثیر مثبت دارد و برای حفظ سلامتی و تندرستی بسیار مؤثر است.

این دختر ورزشکار، ورزش را مانع ادامه تحصیل خود نشمرد و گفت: ورزش هیچ‌گاه سد راهی برای درس خواندن وادامه تحصیل من نبوده، بلکه به رشد تحصیل و پیشرفت علمی هم کمک می‌کند همان‌گونه که گفته شده عقل سالم در بدن سالم است، انجام ورزش به تمرکز و یادگیری من کمک بسیاری کرده و سبب شده که همیشه آمادگی لازم را برای یادگیری داشته باشم.

وی با بیان اینکه حجاب در ورزش هیچ‌گاه محدودیت نبوده، اذعان کرد: حجاب نشانه مسلمان بودن ما است و من به‌عنوان یک دختر ایرانی باید مقید به این راه و روش باشم و برای بانوان ورزشکار داشتن پوشش اسلامی مانع نبوده و و ما با حجاب خود در میدان ورزش هویت اسلامی را به دیگر کشور‌ها معرفی می‌کنیم.

نارویی خاطرنشان کرد: حضرت معصومه (س) بهترین الگو برای همه دختران ایران است و‌ایشان از بانوان بزرگ اسلام و مدافع حریم امامت و ولایت به شمار می‌رفت.




انتهای خبر/


کد مطلب: 160658

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/160658/دختر-ایرانی-حجاب-هویت-اسلامی-دیگر-کشور-ها-معرفی-می-کند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir