تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۵
ورزشکار دو و میدانی سیستان و بلوچستان گفت: دختر ایرانی با «حجاب» در میدان ورزش هویت اسلامی را به دیگر کشور‌ها معرفی می‌کند.
دختر ایرانی با «حجاب» هویت اسلامی را به دیگر کشور‌ها معرفی می‌کند
به گزارش خبرنگار عصرهامون، آیدا نارویی ورزشکار نوجوان سیستان و بلوچستانی که در رشته دو و میدانی و در دو۸۰۰ متر، ۱۵۰۰متر، ۳هزار با مانع، ۴۰متر و ۶ کیلومتر فعالیت می‌کند و دارنده پنج مدال کشوری، ۳۵طلا استانی و منطقه‌ای است.

این ورزشکار نوجوان دو و میدانی استان مشوق اصلی خود را خانواده بیان کرد و به خبرنگار ما گفت: پدر و مادرم و مربیان نقش مؤثری در کشف استعداد و موفقیت‌های من در این عرصه داشتند.

وی افزود: برنامه آینده ورزشی و هدفگذاری من ارتقا رکورد ملی بانوان دررشته دوومیدانی و شرکت در مسابقات آسیایی است که با کسب مقام‌های بهتری برای استان و کشورم افتخارآفرین باشم و تمام تلاش خود را در جهت پر کردن خلاء موجود در رشته‌های ورزشی خواهم کرد.

نارویی با اشاره به سختی‌های مسیر موفقیت برای یک دختر تصریح کرد: هر رشته ورزشی سختی و مشکلات خاص خود را دارد نباید به سخنان منفی توجه کرد و فقط برای رسیدن به اهداف خود، بی‌وقفه باید تلاش کرد چراکه ورزش دو و میدانی یک ورزش استقامتی است و نیازمند مقاومت و استمرار فراوان دارد و من به لطف خدا، تلاش و علاقه و استعداد ذاتی توانستم از عهده آن بربیام.

این ورزشکار به نوجوانان توصیه کرد: هیچ گاه برای شروع ورزش دیرنیست و با تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها حتماً موفق خواهند شد، چراکه در زندگی فردی و اجتماعی هر فردی تأثیر مثبت دارد و برای حفظ سلامتی و تندرستی بسیار مؤثر است.

این دختر ورزشکار، ورزش را مانع ادامه تحصیل خود نشمرد و گفت: ورزش هیچ‌گاه سد راهی برای درس خواندن وادامه تحصیل من نبوده، بلکه به رشد تحصیل و پیشرفت علمی هم کمک می‌کند همان‌گونه که گفته شده عقل سالم در بدن سالم است، انجام ورزش به تمرکز و یادگیری من کمک بسیاری کرده و سبب شده که همیشه آمادگی لازم را برای یادگیری داشته باشم.

وی با بیان اینکه حجاب در ورزش هیچ‌گاه محدودیت نبوده، اذعان کرد: حجاب نشانه مسلمان بودن ما است و من به‌عنوان یک دختر ایرانی باید مقید به این راه و روش باشم و برای بانوان ورزشکار داشتن پوشش اسلامی مانع نبوده و و ما با حجاب خود در میدان ورزش هویت اسلامی را به دیگر کشور‌ها معرفی می‌کنیم.

نارویی خاطرنشان کرد: حضرت معصومه (س) بهترین الگو برای همه دختران ایران است و‌ایشان از بانوان بزرگ اسلام و مدافع حریم امامت و ولایت به شمار می‌رفت.




انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcdkz0fjyt0996.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما