تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۱
جشن میلاد کریمه اهل آل عبا با محوریت تجلیل از فرزندان دختر شهدا در شهرستان سراوان همزمان با ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) برگزار شد.
سیستان و بلوچستان ۱۸۲۱ فرزند دختر شهید دارد/ دختران سنگربانان و میراث داران حیا و عفاف هستند
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از شستون، جشن میلاد با سعادت کریمه اهل آل عبا با محوریت تجلیل از فرزندان دختر شهید با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، امام جمعه شهرستان، فرماندار، فرمانده سپاه شهرستانی و جمعی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی، خانواده معظم شهدا و دختران سراوانی در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان سراوان با همت بسیج جامعه زنان سپاه شهرستانی سراوان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبرپورنماینده ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بیان کرد: ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، همچنین آغاز دهه کرامت که تا ولادت آقا علی ابن موسی(ع) وصل شده، اول ذی القعده تا دهم ذی القعده را خدمت همه حاضران گرانقدر خواهران و دختران بزرگوار و سروران معظم تبریک وتهنیت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه در استان سیستان و بلوچستان هزار و ۸۲۱ فرزند دختر شهید وجود دارد، افزود: همه ما میدانیم اسلام به خیلی از موارد عزت بخشید. پیامبر مکرم اسلام(ص) با مبعث نورانی خودشان به واژه‌ها و داده‌ها جایگاه و شخصیت ویژه‌ای بخشیدند، یکی از جنبه‌هایی که در اسلام ارزش پیدا کرد زن می‌باشد و مقام زن مادر و دختر جایگاه والایی پیدا نمود. در زمانی که دختران زنده زنده به گور می‌شدند به خاطر اینکه لکه ننگی بر دامن پدران نباشند، به زن جایگاه داد. پیامبر مکرر اسلام(ص) مبعوث شد

نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: اسلام به زن جایگاه می‌بخشد، اینجاست که روز ولادت حضرت فاطمه(س) می‌شود روز زن و مادر، روز ولادت حضرت زینب کبری(س) می‌شود روز پرستار و روز ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) می‌شود روز دختر، پس اسلام برای زن جایگاه ویژه‌ای قائل است.

حجت الاسلام و المسلمین اکبرپور خاطر نشان کرد: پیامبر مکرم اسلام(ص) که مثل پیامبر در دو عالم خلقت کسی وموجودی نیامده ونخواهد آمد، به دستان دختر بوسه میزند، یک پیرمرد ۶۳ ساله بر دست دختر ۱۸ ساله خود بوسه میزند یعنی چه؟ یعنی من می‌خواهم به دنیا بفهمانم شمایی که می‌گفتید زن جایگاهی ندارد بر دست این و دختر بوسه میزنم، پیامبر مکرم اسلام تمام قد در مقابل دخترشان بلند می‌شدند و وقتی زهرای مرضیه به خانه وارد می‌شدند به استقبال دختر نازنین‌شان زهرا(س) می‌رفتند وکاری که ما هیچکدام انجام نداده‌ایم.

وی اضافه کرد: در روز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) که زهرای اطهر ماست و در ایران اسلامی فاطمه معصومه(س) حکم زهرای دوم را دارد، دختری که ۲۸ ساله است و امام رضا(ع) می فرماید: کسی که خواهرم در قم را زیارت کند گویی مرا زیارت کرده است یعنی لیاقت این دختر وامام معصوم در یک‌کفه و یک تراز قرار می‌گیرد و این یعنی جایگاه زن و جایگاه یگانه دختری که به عشق امامش از مدینه به سمت خراسان می‌آید بخاطر اینکه به امامش و نه صرفا برادرش یعنی برادر بخشی و امام بخشی دیگر است رنج سفر به جان می‌خرد، لذا این دختر پاک مریم اسلامی ما می‌شود، و دختران ما بخاطر شخصیت والای این دختر به خود می‌بالند.

نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: توطئه‌های دشمنان که بر علیه ما شکل می‌گیرد برای از سر برداشتن چادر دختران و حجاب دختران ماست ولی بانوان ما حاضر نیستند به این راحتی حیا و عفافشان را زیر پا بگذارند، همهٔ ما مدیون قطره قطره خون شهداییم، شهدا رفتند تا این چادر بماند، شهدا رفتند این حیا و عفت وپاکدامنی بماند شما اگر وصیت نامه شهدا را مطالعه کنید که توصیه نموده‌اند که خواهران حجاب داشته باشید پس شما میراث داران، سنگربانان این‌ها هستید که رفتند وجان دادند که حیا و عفت و پاکدامنی و شرف بماند و ناموس مسلمان زیر سم نامهربانان نشود.

حجت الاسلام و المسلمین اکبرپور اذعان کرد: شما دائم این را در همه عمر شنیده‌اید که داعش به اسم اسلام چه بر سر ناموس مسلمان آورده‌است ولی شهدا مدافع حرم، شهدا مدافع امنیت سینه سپر کردند، لحظه به لحظه، روز به روز هفته به هفته جان دادند جوان دادند، عزیز دادند ولی حاضر نشدند دست از ارزش‌های دین خود بردارند.

وی تصریح کرد: این جایگاه ارثیه مادر همه ما زهرای اطهر است، این چادری که امروز بر سر شما مانده است که به همین راحتی نمانده است بر گره گره ونخ به نخ چادر شما قطره قطره خون شهید نشسته است لذا تکلیف ما پاسداری از این خون‌هایی است که بر زمین ریخته شده که این حجاب بماند و باید پاسدار خون این عزیزان باشیم آن‌ها پاسدار حیا و عفاف وحجاب و حامی ما بودند.

نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: دشمنان تلاش می‌کنند که دختر مسلمان از راه به بیراهه بروند ولی شما به این جمع حاضر نگاه کنید که خواهران به اسم وعشق شهید آمده‌اند، بانوان اسلامی ما امروز به حیا خود میبالند که نماد عزت و شرف زن ایرانی است، عرض کردم عده‌ای کج فهم و بد فهم هم هستند که ممکن است پیدا شوند روسری را بر باد دهند و چهارشنبه سفید اعلام کنند و آغوش گشوده‌ای داشته باشند ولی این‌ها معلوم است ازکجا درس می‌گیرند مکتب آن‌ها با مکتب ما از زمین تا آسمان متفاوت است، مکتب من وشما حسینی است، زهرایی است، زینبی است، فاطمه معصومه(س) را الگوی خودش دارد معلوم‌است جایی که مریم رجبی ومسیح علینژاد که حیف است اسم مسیح که برایش نام برده شود چه مکتبی و چه درسی داده می‌شود و ازین چنین کسانی درس می‌گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین اکبرپور بیان کرد: ولی شما که درس از این مکتب گرفته‌اید شما امروز پاسدارانی هستید که قطعا زحمت شما و پاداش شما و عزیزانی که دیشب جان دادند تا ارزش‌ها بماند کمتر نخواهد بود، خواهران زیر چادر اگر عرق می‌ریزید به مثابه خون آن عزیزانی است که در میدان نبرد می‌ریزد، باید پاسداشت این خون را و قدر بدانیم و مراقب باشیم در خیابانی قدم میزنیم که به نام واسم و عشق شهید برکت یافته پا روی خون شهید نگذاریم پا روی آرمان‌های شهید نگذاریم که اگر این چنین شد فردای روز قیامت چه جوابی داریم در مقابل شهدا، اگر همین الان من شما به راحتی در این مکان نشسته‌ایم و به برکت جشنی که گرفته‌ایم، سینه سپرکرده‌ها در نوار مرز نشسته‌اند و مدافع این لحظات من و شما هستند وآن‌ها به طریقی مبارزند و شما به طریقی مبارزید، اگر خون آن‌ها ارزش دارد عرق گرمای زیر چادر شما هم به مساوی خون شهیدی که در میدان نبرد است وجان خود را فدا می‌کند می‌باشد وشما هم با ارزش هستید پس مراقب باشید.

وی گفت: من به دختران شهیدی که در این مجلس و هم به تمام دخترانی که شرف حضور دارند عرض می‌کنم خواهرم شما ممکن است طعنه‌ها بشنوید، ممکن است نیش‌ها و کنایه‌ها بشنوید، ممکن است کسی بگوید ختر شهیدی را که خوشا به حالت مدرسه آنچنانی داری، سهمیه دانشگاه داری، شغل فردایت هم تضمین است به آن نمک نشناس باید گفت‌ای خبیث شما به اراده وآرمان شهید توهین می‌کنید، دختر این شهید را به تمسخر می‌گیرید و بی‌خبرید از شبی که این دختر بلند شد وبه دنبال پدرش می‌گردد و مادرش با قاب عکس پدر آرامش می‌کند، مادرش با قصه گویی آرامش می‌کند و توکجا بودی که الان نیش می‌زنی وتو یک‌لحظه نبودن پدر را بر بالای سر خود احساس کردی که حالا میگویی خوشا به حالت؟

نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: شهدا نمی‌میرند بلکه زنده هستند، مرده آن مسئولی است که در پست مدیریت و ریاست نشسته است و نمی‌داند کجا نشسته است، مرده آن کسی است سر سفره این انقلاب نشسته است وازبرکت این انقلاب بهره می‌برد ولی نمیداند از برکت چه کسانی از امنیت وآسایش و حجاب عفاف بهره مند است.

حجت الاسلام و المسلمین اکبرپور تصریح کرد: من و شما مدیون شهداییم ومراقب باشیم ما را از شهدا جدا نکنند، عده‌ای زمانی در دهه۷۰ گفتند نام شهدا را ازروی اسامی کوچه خیابان‌ها برداریم که صبح که از خانه بیرون میاییم و چشممان به نام شهدا می‌افتد ملول و افسرده می‌شویم و اسامی را به نام گل‌ها سوسن، یاسمن، لاله، نرگس، پونه و این چنین بگذاریم و برخی جاها اینکار را کردند و باید گفت‌ای مگس، حضرت سیمرغ نه جولانگه توست، عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری و تو اصلاً فهمیدی اسم شهادت یعنی چه؟ تو اصلاً شهید را شناختی که می‌گویی نام شهید ملال آور است و نام شهدا را بردارید و نام گل بگذارید که من شاداب شوم، تواز جنس شهید باش تا با نام شهید خوشحال شوی، تواز جنس شهید حاج قاسم سلیمانی باش که فرمودباید شهید زندگی کنی تا اسم و بوی شهادت را بفهمید.

وی با بیان اینکه خداوند میفرماید: شهدا مهمان‌های ویژه بر سر سفره من هستند، خاطر نشان کرد: درود بر شهدایی که بر زمین قرار گرفتند که ما قد راست کنیم، درود بر جوانانی که پر پر شدند تا ما در این دنیا پر زدن آموختیم، درود بر نفس‌های این عزیزان که از نفس افتادند تا حالا امروز ما در این دنیای پر از هیاهو تنفس کنیم، درود بر روح پاک و مطهر همه شهدا که شهد شیرین شهادت را نوشیدند. امید داریم روز دختر که دختران ما در حریم صدیقه زهرا(س) و فاطمه معصومه(س) و زینب کبری(س) و زنان مؤمن عالم محفوظ باشند و همه ما پاسدار خون شهدا باشیم و حافظ دین و قرآن قرار بگیریم و هر کس در هر جا و هر گوشه این عالم به قرآن و اسلام خدمت می‌کند حفظ شود و هر کس به قرآن و اسلام و خون پاک و مطهر شهدا خیانت می‌کند اگر قابل هدایت است، هدایت شود.

لازم به ذکر است در پایان از فرزندان دختر شهدا با اهدای لوح سپاس و هدایای ارزنده تجلیل شد.

انتهای خبر https://asrehamoon.ir/vdcef78zfjh8ppi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما