کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قصرقند:

نقش دختران در جامعه امروز در عرصه اجتماع موثر و سازنده است

1 خرداد 1402 ساعت 12:22

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قصرقند گفت: فعاليت دختران در جامعه امروز، هويت بخش زندگی اجتماعی است.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اصغر شکری در گفتگو با خبرنگار عصرهامون، ضمن تبریک میلاد با سعادت بانوی با كرامت اهل بیت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه كرامت بیان کرد: دهه پر بركتی كه آغازش میلاد مبارك دختر گرامی هفتمین امام شیعیان و پایانش میلاد مسعود خورشید تابناك ایران زمین حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گره خورده است.

وی افزود: روز میلاد حضرت معصومه (س) اما یك مناسبت دیگر را هم در دل خود جای داده است و روز میلاد دختر پاكدامن امام هفتم، بهترین بهانه است تا روز ملی دختران نام گیرد.

رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی قصرقند تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم اجتماعی امروز جایگاه و نقش دختر در عرصه خانواده و اجتماع است، وقتی کمی دقت کنیم هنوز هستند انسان‌های که جاهلانه پسر را بر دختر ترجیح می‌دهند و به تعبیر قرآن کریم با شنیدن نام دختر چهره آنان عبوس می‌شوند.

وی ادامه داد: در عصری که جهان، غرق در جهل و نادانی، ظلم و ستم، غارتگری و وحشیگری به سر می‌برد، و به این زندگی افتخار و مباهات می‌کرد، خداوند پیامبری را برانگیخت که «رحمة للعالمین» بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکری گفت: در روایات اسلامی دختران به عنوان حسنات الهی ذکر شده‌اند و این در حالی است که حسنات در اسلام مورد پاداش خدا هستند و نعمت‌ها مورد بازخواست و سؤال خداوند قرار می‌گیرند با سیری در منابع اسلامی می‌توان فهمید که دختر در‌اندیشه اسلامی چه جایگاه والایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در دهه​‌های اخیر، ورود و موفقیت دختران در برخی حوزه​‌ها از جمله كسب تحصیلات عالی نشان از رشد كمی دارد و تلاش روزافزون آن‌ها برای برخورداری از فرصت​‌های برابر به سمت رویكرد كیفی قابل فهم است.

انتهای خبر/ ف


کد مطلب: 160704

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/160704/نقش-دختران-جامعه-امروز-عرصه-اجتماع-موثر-سازنده

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir