کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان راسک:

انقلاب اسلامی پرچمدار جایگاه دختر در جامعه است

1 خرداد 1402 ساعت 11:05

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان راسک گفت: امروز اسلام و انقلاب اسلامی به عنوان پرچمدار حفظ جایگاه و ارزش زن و دختر در جامعه است.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی رشیدی در مصاحبه با خبرنگار عصرهامون ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر بیان کرد: نگاه به دختر در قبل از اسلام این بود که اگر شخصی صاحب فرزند دختر می‌شد، صورتش در هم میریخت، و از تولد دخترش غضبناک و خشمگین می‌شد و احساس سرافکندگی و شرمساری می‌کرد، و به خاطر تولد دختر یا از قبیله‌ی خود فاصله می‌گرفت یا زنده به گورش می‌کرد.

وی ادامه داد: این اشاره دارد به فرهنگ نادرست زمان جاهلیت که در فرهنگ مشرکین دختر هیچ‌گونه جایگاهی نداشت و تولد دختر باعث خجالت و شرمساری پدر می‌شد، اما اسلام می‌آید این فرهنگ جاهلی را خط بطلان می‌کشد و به جای آن فرهنگ ناب و غنی الهی را با تولد حضرت فاطمه (س) دخت نبی مکرم اسلام جایگزین آن می‌کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی راسک تصریح کرد: این نگاه ارزشمند و ملیح اسلام نسبت به جایگاه رفیع دختر است، آنوقت دیگرانی می‌آیند به این اسلام عزیز که خود مدافع جایگاه رفیع دختر است، که خود به دختر ارزش بخشید‌ اتهام می‌زنند، که اسلام و انقلاب اسلامی نسبت به دختر ارزش قائل نیست.

وی افزود: این اسلام بود که به دختر و زن جایگاه و ارزش داد، ما امروز به عنوان پرچمداران انقلاب اسلامی که سرچشمه‌ آن از اسلام ناب محمدی (ص) است.

رئیس سازمان تبلیغات راسک اذعان کرد: امروز در جهان و در پهنه‌ دنیا از سه نگاه نسبت به دختر وجود دارد: اول الگوی شرقی دوم الگوی غربی و سوم الگوی ناب اسلام، الگوی شرقی نگاهش این است که دختر و زن در خانه بماند به دور از جامعه به دور اثرگذاری به حوادث موجود در جامعه، الگوی غربی همان الگویی است که زن را به عنوان یک کالا در بازار و جامعه ببینن و از این دختر به عنوان یک کالا و ابزار برای بدست آوردن سود بیشتر استفاده کنند اما الگوی اسلامی ناب همان الگویی است که به زن جایگاه می‌دهد و انقلاب اسلامی این الگو را دنبال می‌کند.

وی گفت: سخن من با آن‌هایی است که در پاییز گذشته با‌اتهام این که انقلاب اسلامی به دختر و زن ظلم و تحدی کرده است بیایند کارنامه‌ درخشان انقلاب اسلامی نسبت به زن و دختر ببینند‌.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رشیدی خاطر نشان کرد: زن و دختر باید الگوی مؤثر و فعال در جامعه باشند، مثل حضرت زهرا (س) در خانه باشد ولی نسبت به جامعه اثر‌گذار باشد. یک دختر می‌تواند در جامعه گام بگذارد و در عین حال فعال اجتماعی هم باشد و در عین حال شئون اسلامی و دینی خود را هم حفظ کند. ما با این نگاه غلط که می‌گوید یک دختر و یک زن زمانی فعال اجتماعی حساب می‌شود و تأثیر‌گذار در جامعه است که بی‌توجه باشد به شئون اسلامی مخالف هستیم و این را ما ظلم به زن و دختر می‌دانیم.

انتهای خبر/
 


کد مطلب: 160706

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/160706/انقلاب-اسلامی-پرچمدار-جایگاه-دختر-جامعه

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir